Beställde en spole av nya Trilene Tracer Braid 30lb från Tackle Warehouse för att testa. Lär väl ligga runt 0,28mm? Ska ha den till spinnfiske med beten mellan 20-70g.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tracer braid vs Power pro vs Invicibraid
Collapse
X
-
Det är en mycket kompetent lina, har den på en spole jag använder till gäddfiske och torskpilkning. Mycket nöjd!Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inläggBeställde en spole av nya Trilene Tracer Braid 30lb från Tackle Warehouse för att testa. Lär väl ligga runt 0,28mm? Ska ha den till spinnfiske med beten mellan 20-70g.
Kommentera
-
Har det kommit en ny Berkley Tracer Braid? Har haft 30lb och den släppte väldigt mkt färg, blev slappare och slappare och gick sen bara av flera ggr så den slängde jag. Gillade annars konceptet med 2-färgad lina spinnfiske. Är detta den nya http://www.berkley-fishing.com/produ...essional-grade
Vart står det att det är 8 trådar?
Power pro super 8 slick blir i princip sågad i alla reviews på nätet, och har själv testat den i 40lb också till gäddspinn och en riktig skitlina enl mig. Går bara sönder. Gamla hederliga Power pro håller fortfarande måttet enl mig.
Vill ni läsa en sida tester av massa linor http://www.paulusjustfishing.com
Ska förresten tilläga att jag alltid handlar linor från välkända affärer på nätet för att slippa kinakopior sommflera råkat ut för på vissa ebayshops
Kommentera
-
Hallå där.Ursprungligen postat av RichardR Visa inläggHar det kommit en ny Berkley Tracer Braid? Har haft 30lb och den släppte väldigt mkt färg, blev slappare och slappare och gick sen bara av flera ggr så den slängde jag. Gillade annars konceptet med 2-färgad lina spinnfiske. Är detta den nya http://www.berkley-fishing.com/produ...essional-grade
Vart står det att det är 8 trådar?
Power pro super 8 slick blir i princip sågad i alla reviews på nätet, och har själv testat den i 40lb också till gäddspinn och en riktig skitlina enl mig. Går bara sönder. Gamla hederliga Power pro håller fortfarande måttet enl mig.
Vill ni läsa en sida tester av massa linor http://www.paulusjustfishing.com
Ska förresten tilläga att jag alltid handlar linor från välkända affärer på nätet för att slippa kinakopior sommflera råkat ut för på vissa ebayshops
Har du några länkar till recensioner av Super 8 slick där den blir sågad. Ha rnämligen kört med den på en av min rullar och varit väldigt nöjd. Dessutom har jag beställt fler linor av samma modell. Skulle vara intressant att läsa.
Kommentera
-
Jag kanske överdrev när jag skrev att den blev sågad i alla tester... Men när jag googlade runt var det flera som hade negativa än positiva saker att säga. Nötningståligheten klagade flera på. Finns en Youtubevideo med en snubbe som med lätt belastning drar av linan gång gång mot en sten.Ursprungligen postat av JOTAck Visa inläggHallå där.
Har du några länkar till recensioner av Super 8 slick där den blir sågad. Ha rnämligen kört med den på en av min rullar och varit väldigt nöjd. Dessutom har jag beställt fler linor av samma modell. Skulle vara intressant att läsa.
Min poäng rent generellt i lindiskussionen är att alla verkar tro att linor med 8 (eller 12 el 16) fibrer/trådar är bättre än linor med 4, det stämmer inte. Det finns ju många beprövade linor med 4 trådar som utklassar linor med 8 eller fler. Precis så upplevde jag pp vs pp s8s.
För att göra det hela mera komplicerat verkar det dessutom som att en lina som är totalt kass i 30lb (ca 0,28mm) kan vara jättebra i 50lb (ca 0,36mm). Så verkar fallet vara lite med Tracer Braid.
Tracer braid som jag testat och som var dålig var 30lb/0,28mm
Pp s8s som jag testat och som var dålig var 40lb/0,32mm. (PP ändrade dessutom sin 'rating' på linor och tjocklek för kanske 2-3år sedan, och påstod helt plötsligt att detas 30lb var 0,23 och inte 0,28mm... Förvirrande)
Kommentera
-
Förresten, om man tittar på prisbilden i Usa så är Powerpro en budgetlina och jag tror inte man ska förvänta sig samma kvalite som en del linor från tex Daiwa och Cortland (som dessutom är dyrare såklart).
Många gånger återspeglas inte den prisskillnaden i Sverige, utan alla linor ligger på säg ca 250:- för 110m.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av fiior, 2024-12-28, 17:59
|
24 svar
1 276 visningar