Ursprungligen postat av engqvist
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kasta med fluorocarbon på multirullen?
Collapse
X
-
Ja men sen gör dom ju och mothugget från helvetet när dom ska kroka fisken!Ursprungligen postat av engqvist Visa inläggEn stor anledning att man använder fc och nylon är att ju att deras Bass är som vår abborre väldigt skör i munnen. Har du stum lina till ett styvt "bassspö" så rycker du kroken ur munnen på fisken. Lite töj vill just därför ha. Men inte så mycket som många av våra linor som verkligen gör skäl för namnet gummiband...
Kommentera
-
Tror nog mest det är lite "film action" för det är ju som sagt helt onödigt om du inte har ett väldigt mjukt spö och extremt töjbar lina. Med en bra nylon sliter du krokarna ur käften också om du gör ett för kraftigt mothugg...Ursprungligen postat av grynning Visa inläggJa men sen gör dom ju och mothugget från helvetet när dom ska kroka fisken!
Kommentera
-
Det är den här jag kör med.Ursprungligen postat av ElCamino Visa inläggVilken modell kör du och var köper du linan ?
Kommentera
-
Här hemma verkar vi tro att bara nybörjare använder nylon. Komiskt eller hur....Ursprungligen postat av ElCamino Visa inläggOk.Kollade lite på nätet,de verkar ju vara jädrigt "på" när det gäller najlon!
Synd att ingen här hemma har fattat det bara...
Kommentera
-
Har du vägarna förbi Jönköping så kan du få av mig. Har köpt på mig ett gäng från 0,20mm upp till 0,38... Bara höra av sig isåfall...Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggCarbotex har ju japanska tecken på! Lätt att jag köper
Kommentera
-
Lite OT:
Jag har en fråga ang. ämnet:
Får ni något med finess-prylar när man fiskar i abborre/gäddvatten?
Små wobblers har fungerat ganska bra för mig när jag ha fiskat efter öring uppe i norr,
men dom har fungerat sämre än andra tekniker för mig i mina "vanliga" vatten.
Från bryggan, på landet, när jag metade efter abborre med mina barn, då var jag tvungen att byta till dropshot med mask för att kunna hålla jämna steg med dom.
Det är klart att man tappar många fiskar om man fiskar abborre med ett "basssppö" och stum lina, men jag har kommit på att det finns två saker som hjälper en på traven. Den ena är att ha en FC tafs på kanske 50 cm och den andra att ha rätt lös slirbroms, när man drillar.
//TSenast ändrad av tonyex; 2014-01-09, 20:00.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av efc__, 2025-06-07, 17:06
|
6 svar
362 visningar