Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spider Wire Dura Silk
Collapse
X
-
Förstår inte varför vissa skriver att linan är dålig, den är ju hur bra som helst!
Använde ni verkligen Dura-Silk och inte typ deras fattigmanslina av budget kvalite som heter "EZ"? Eller en piratkopia från Kina?
Dura silk har jag använt en hel del och den är perfekt, kan inte säga något negativt om den faktiskt!
Den håller färgen, suger inte åt sig vatten, har inget minne att tala om, trasslar inte, är slitstark och klarar mer vikt än någon annan flätlina jag har sett med samma storlek.
"SpiderWire Dura-Silk" van dessutom EFTTEXs(Eftta) pris för bästa flätlinan 2015.
För er som inte vet vad EFTTA är så är det en organisation som testar linor åt företag och garanterar att informationen som anges på förpackningen om linans hållfasthet osv är korrekt.
Här kan du se vilka företag som EFTTA samarbetar med, alla dessa företag följer EFTTAs regler.

Om en lina vinner pris på efttex mässan som bästa linan så är det inget skit, dom har grundligt provat fler linor än 99.9% av dom mest innötta hardcorefiskarna så dom borde veta vad som är en bra lina. :pSenast ändrad av FiskeSnuset; 2016-06-12, 06:42.
[FONT=Trebuchet MS] Ajöss och tack för fisken![/FONT]
Kommentera
-
-
Hallå! Första gången jag postar på forumet men jag har sneakat runt efter tips och tricks ett bra tag nu gällande popper fiske men nu måste jag ha lite feedback, typ.
Jag köpte ett nytt spö och lina till min Penn rulle. Jag hade ngn skitlina innan som hade linminne från 1800-talet, trassel och usel att kasta med så jag tänkte jag köper BRA skit istället, det får kosta va det kostar. Så jag köpte http://www.happyangler.se/sv/linor/f...ina/p/2917108/
0,14 linan..
Jag fick allt igår och var skitglad.. Jag drar ut en sväng o testar grejjerna.. Underbart att kasta med, kändes mycket bra tills jag la på min walk the dog, spook jr..Kastar ett par ggr och linan går av i kastet..Linan går av, inte vid låset eller så utan mitt på linan..Lagom frustrerad blev jag.. Jag tacklar om och kastar ngn timme till, men med lite mindre poppers.
Sen drog jag på min 14g popper, kastar ett bra tag.. Och till sisst går linan av IGEN, inte när jag kastar utan när jag POPPAR in poppern.. Sen åkte jag hem.
Hur i helvete kan det bli såhär? Är det kopia på HappyAngler eller är det fabrikations fel? Jag fattar inte hur detta kunde hända.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Nila, 2025-08-14, 15:03
|
13 svar
513 visningar