Flätlina till 6 trolling rullar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flätlina till 6 trolling rullar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vid fiske efter gädda och gös behövs ju extremt sällan släp längre än 50-60m. Och då är det väääldigt långa släp! jag kör 15-20m och på paravanerna 20+20 typ...Jag skulle vilja se den gädda eller gös som rusar 50m+...
    Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Ja jag håller med dig till hundra! MEN efter ett tag när man använt linan kanske man knytit om tafsar och sånt och knipsat av nån meter vid stenskav etc. Många bäckar små... Om man sen ska ha linan säg 2 säsonger! Då är frågan om det ändå inte blivit billigare i slutändan att ha mer lina på rullen!

Kommentera

Ring och hör med några av de större butikerna .du bör få loss 2000 m 0.25 dynacable för max 2400:-
        Jag har den på mina Daiwor 300 m per rulle, kompisarna kör den på sina 6500or (300m) med utan problem

Kommentera

ja får nog ta och ringa runt och höra på måndag!

Kommentera

Ursprungligen postat av hyttingen Visa inlägg
            100 meter tycker jag känns lite dåligt! det går ju alltid åt lite till att knyta och så! Och även om man har nylon under som backup så är ju principen för mig med flätlina borta om all flätlina spolas av rullen vi drill av stor fisk!
            Du drillar väl inte fisk på 100m lina ute! Sen har du ju andå nylon längst ut så dina 100m flätlina räcker länge.

Kommentera

jo men som jag skrev tidigare så är det ju inte alltid som fisket går som en dans utan missöden! Ett par trassel osh några knutar och vips så snackar vi flera meter i förlust! ett trassel kan ju leda till 10 15 meter i spillo om det vill sig illa! Och om man i dagsläget stor och väljer mellan att köpa 6 spolar med 110 meter lina på och sedan få köpa nytt och spola på igen så kanske det lönar sig att på en gång köpa en stor bulk med lina och fylla på med mer som buffert!!

Kommentera

jag kör dyna cable 0.40, fick tag på en bulkspole om 2000 meter på tradera för 1000kr. Funkar skitbra!

Kommentera

Ursprungligen postat av hyttingen Visa inlägg
                  jo men som jag skrev tidigare så är det ju inte alltid som fisket går som en dans utan missöden! Ett par trassel osh några knutar och vips så snackar vi flera meter i förlust! ett trassel kan ju leda till 10 15 meter i spillo om det vill sig illa! Och om man i dagsläget stor och väljer mellan att köpa 6 spolar med 110 meter lina på och sedan få köpa nytt och spola på igen så kanske det lönar sig att på en gång köpa en stor bulk med lina och fylla på med mer som buffert!!
                  Om du gör som alla tipsat om och jämnför priserna på att köpa 6st 110m spolar och en bulk så har du snart ett problem mindre att fundera över.

Lycka till!
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                    Om du gör som alla tipsat om och jämnför priserna på att köpa 6st 110m spolar och en bulk så har du snart ett problem mindre att fundera över.

Lycka till!
                    Man kan köpa en 600m spole. Eller så går man in i närmaste sportfiskebutik med sina rullar och får proffspåspolat + betalar enbart för påspolad lina.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg

Lycka till!
                      Japp men det problemet är ju redan löst eftersom jag inte nöjer mig med 110 meter lina!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Simonj.97, 2024-08-10, 22:31
                      17 svar
                      764 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman

Startad av Simonj.97, 2024-08-10, 22:32
                      2 svar
                      278 visningar