någon som testat sufix 832 flätlinan än - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

någon som testat sufix 832 flätlinan än

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Svalsjo666 Visa inlägg
    För att kunna tycka det så lär man ha jämfört linan med andra fabrikat innan....då angiven dimension på en flätlina inte säger ett smack om hur tjock den är i verkligheten....
    Tänk om det nu ligger till så att Sufix har fått till en någotsånär korrekt dimensionsangivelse.... till skillnad från andra märken där i vissa fall en 0,25 kan vara närmare 0,50 och hålla för 50 kg...
    Den linan jag brukar använda mig av vid lättare fiske håller kanske inte den dim. som lovas men 0,07 är i alla fall runt 0,10...i ärlighetens namn är den dock inte rund heller men håller
    garanterat den dragstyrka som uppges...strax under nio kilo...att jämföras med
    sufixen där du måste upp på 0,23 för samma styrka...i 0,18 tål climaxlinan strax under 20kg...sufixen måste upp i 0,33 för den styrkan och så tjock är absolut inte climax 0,18...

Det var bara så jag tänkte och funderade...
    Senast ändrad av byggarn; 2011-03-14, 23:53.
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
      Den linan jag brukar använda mig av vid lättare fiske håller kanske inte den dim. som lovas men 0,07 är i alla fall runt 0,10...i ärlighetens namn är den dock inte rund heller men håller
      garanterat den dragstyrka som uppges...strax under nio kilo...att jämföras med
      sufixen där du måste upp på 0,23 för samma styrka...i 0,18 tål climaxlinan strax under 20kg...sufixen måste upp i 0,33 för den styrkan och så tjock är absolut inte climax 0,18...

Det var bara så jag tänkte och funderade...
      Det beror som sagt på om du kollar på den europeiska eller amerikanska klassningen av Sufix 832. Enligt det europeiska systemet (som jag länkade ovan) tål Sufix 832 0,15 mm 9,2 kg. Jag antar att även climax-linan är klassad enligt det europeiska systemet.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Simonj.97, 2024-08-10, 22:31
      17 svar
      741 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg anteman
      av anteman

Startad av Simonj.97, 2024-08-10, 22:32
      2 svar
      265 visningar