Jag brukar köra på ett par varv nylon först för slippa det.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Berkley Nanofil, helt ny typ av lina
Collapse
X
-
Jag står i valet och kvalet om jag skall vara så modern att jag provar denna lina på min kommande haspel, en super gt 2500rc.
Här står en del som jag inte vill läsa dock:
I vanliga fall brukar jag gilla powerpro, kanske skall man köra på det igen?Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020

Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Jag föredrar spidewire invisi brand på haspel, tror aldrig jag varit så missnöjd med en lina som jag var med nanofil. Styv lina som måste förseglas med superlim i knutarna, för ett jävla liv i spöringarna när man kastar, och kast längderna var allt annat än imponerande. Och linan small av både i kastet och vid lätta botten kontakter ett flertal gånger
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inläggJag föredrar spidewire invisi brand på haspel, tror aldrig jag varit så missnöjd med en lina som jag var med nanofil. Styv lina som måste förseglas med superlim i knutarna, för ett jävla liv i spöringarna när man kastar, och kast längderna var allt annat än imponerande. Och linan small av både i kastet och vid lätta botten kontakter ett flertal gånger
Usch då, det lär inte bra.
Givetvis dyker det upp mer frågor nu när jag skall lägga linan "i kundkorgen"
Det fanns ingen power pro i min storlek dvs 0,19.
Hittar fireline tracerbraid som verkar vara bra, men vissa säger att den är kass på haspel?!Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&

-Okänd
Kommentera
-
Lite blandat, men tanken var att ha till havsöringen de gånger jag spinner efter den, flugar mest annars.Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inläggVad ska du fiska efter med rullen? Jag kör bara 0,13 mm på min arenos 2500, kör den på ett 8-27 grams spö. Fungerar klockrent till havsöring
Så det kanske annars blir en allroundrulle.Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&

-Okänd
Kommentera
-
Har nu fiskat med denna lina flera säsonger på haspeln efter havsöring. Linan kastar grymt bra och att den är ljudlös med rätt spöring är toppen. Har tidigare inte snärtat av linan många gånger men har nu ny lina på spolen. Den är tunnare i diametern ( 0,15 mm) än vad jag tidigare haft och den fransar sig direkt där pekfingret plockar upp linan vid kast. Tror att det kan vara lintrissan som spökar, har sett andra som haft liknande problem. På grund av detta har jag nu lyckats snärta av linan flera gånger på kort tid. Kan vara så att linan är ett måndagsexemplar eller att lintrissan på min nya rulle är skadad. Hmmmm…Verkar som om Nanofillinan aldrig slagit igenom och redskapshandlarna har övergett den. Om jag inte hittar lösningen på mitt problem kommer även jag tyvärr överge denna annars trevliga lina.
Kommentera
-
Har nu fiskat med denna lina flera säsonger på haspeln efter havsöring. Linan kastar grymt bra och att den är ljudlös med rätt spöring är toppen. Har tidigare inte snärtat av linan många gånger men har nu ny lina på spolen. Den är tunnare i diametern ( 0,15 mm) än vad jag tidigare haft och den fransar sig direkt där pekfingret plockar upp linan vid kast. Tror att det kan vara lintrissan som spökar, har sett andra som haft liknande problem. På grund av detta har jag nu lyckats snärta av linan flera gånger på kort tid. Kan vara så att linan är ett måndagsexemplar eller att lintrissan på min nya rulle är skadad. Hmmmm…Verkar som om Nanofillinan aldrig slagit igenom och redskapshandlarna har övergett den. Om jag inte hittar lösningen på mitt problem kommer även jag tyvärr överge denna annars trevliga lina.
Kommentera
-
Provade Sufix NanoBraid 0.08mm till mitt UL set.
Fungerar bra tycker jag, jag är jättenöjd med kastlängden jag får. Har för mig att den lät lite i ringarna dock på mitt SG LRF spö, inte helt ljudlös.
Fastnade i en stock på botten och fick dra bra hårt innan linan gick av, ser ut som den brast i knuten. Lyckades även dra loss flera bottennapp utan att linan gick av, den håller faktiskt lika bra som vissa flätlinor på 0.10mm som jag testat.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av efc__, 2025-06-07, 17:06
|
6 svar
358 visningar