Ursprungligen postat av Utter
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kullagergrossisten 5x11x4
Collapse
X
-
Hej!
Såg inte att någon ville ha svar förrän nu.
Jag fick mina glidlager till slut. De gör sig klockren vad som gäller kastlängd och trygga kast på min Toro.
Källan var samma som den som Lundgrens kommer ta in de nu från.
Kontakta PA på Lundgrens!
/Mario
Kommentera
-
Samma lager kan användes i Amb. 2500C, om jag inte misminnar meg. Har någon af jer erfarenhet av detta?Ursprungligen postat av Utter Visa inläggHej!
Såg inte att någon ville ha svar förrän nu.
Jag fick mina glidlager till slut. De gör sig klockren vad som gäller kastlängd och trygga kast på min Toro.
Källan var samma som den som Lundgrens kommer ta in de nu från.
Kontakta PA på Lundgrens!
/Mario
mvh jr
Kommentera
-
Kommentera
-
Är skeptisk till att det skulle fungera bättre än kullager vid de kastvikter som då är aktuella. Såklart mindre underhåll vilket kan vara intressant vid saltvatten/kustfiske. Men då brukar å andra sidan kastländen vara nog så prioriterad.Ursprungligen postat av Ridders Visa inläggSamma lager kan användes i Amb. 2500C, om jag inte misminnar meg. Har någon af jer erfarenhet av detta?
mvh jr
Skulle vara kul om Utter kunde återkomma med en långtidsrapport!
Torons lager sitter ju fast på spolaxeln brevid spolen, till skillnad från "klassisk" amba, likt 2500 eller som UltraCast. Det är något i plastkonstruktionen i gaveln som fått mig att backa för oljebronsbussningen. Men det funkar alltså fint?
Keramiska låter oneklingen mer än SS-lager. Men jag tycker absolut inte TG's låter mer än kullagergrossistens, snarare tvärt om.Ursprungligen postat av Idle Visa inläggKeramiska låter väl mer generellt? Speciellt rocket bearings om man läser på amerikanska forum (har inga själv). Mikrokeramiska är det nya (från japan så klart, och dyrt såklart). De ska tydligen både vara bra och tysta.
http://www.tackletour.com/previewhed...irbearing.html
Jag tror att syftet med Hedgehogs lager ffa är flipping, pitching och långsamma underhandskast med dvs korta kast med relativt låga spolvarv. Ska ta hem ett par Air Bearings när tussilagon tittar fram.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Nyfiken på aktuellt värde på multirullenav Maniac_MikeServade rullen och passade på att ta några foton, rullen verkar vara från 1999 eller 20004 Foton
-
Kanal: Rullar
2026-09-17, 09:54 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
|
22 svar
11 626 visningar