Ambassadeur Record C6 40 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Record C6 40

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur Record C6 40

Hallå!
    Är det någon som fiskar med denna rulle eller har provfiskat den? Jag undrar hur bra kastar den igentligen? Tänkte ha den som kombinerad HÖ rulle till ett 9,6 fots spö, och eventuellt jigga gös med en 7 fotare. Är förtjust i runda rullar och jag tycker den har fin färg, men läst mycket negativa kommentarer om 4000 storlek i allmänhet. Tips mottages gärna.
    /H

Kanonbra rulle på alla sätt förutom linmängden på 80m 0:30 nylon, till jigga gös funkar den nog men som Hö rulle tar den rent för lite lina.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Kanonbra rulle på alla sätt förutom linmängden på 80m 0:30 nylon, till jigga gös funkar den nog men som Hö rulle tar den rent för lite lina.
      Jag ämnar att ha 0,19mm flätlina så jag tror mängden lina kommer funka. Hur upplever du hur rullen kastar? Är det stor skillnad mot dina 6500 rullar om jag har förstått ligger dig varmt om hjärtat? Är nog inte redo för lågprofil än då jag så en bild på Tonyex daiwa Luna 103. Eller ska jag leta efter en 4500 rocket? Gillar kupade gavlar och hög utväxling, därav intresset för recorden.
      /H

Kommentera

Med 0,19 så borde du nog på på mer än 100meter i alla fall fast det är svårt att jämföra flätlina och nylon.
        Tycker du ska köpa en amb 2500 gärna med IAR ifall du ska jigga med den. Har själv en trimmad 4501 som jag gillar allt utom just linmängden på men då är det en grundare spole kan tyvär inte svara på hur den är i orginalutförande men min kastar som en dröm både medvind och motvind. Har den till gädda tror jag har cirka 80m 0.23 lina på den.
        Hälften av alla som drunknar har alkohol i blodet - Alla som drunknar har vatten i lungorna.

Kommentera

Ursprungligen postat av guhra Visa inlägg
          Med 0,19 så borde du nog på på mer än 100meter i alla fall fast det är svårt att jämföra flätlina och nylon.
          Tycker du ska köpa en amb 2500 gärna med IAR ifall du ska jigga med den. Har själv en trimmad 4501 som jag gillar allt utom just linmängden på men då är det en grundare spole kan tyvär inte svara på hur den är i orginalutförande men min kastar som en dröm både medvind och motvind. Har den till gädda tror jag har cirka 80m 0.23 lina på den.
          Trodde inte det fanns trim till 4500 storleken. Vad har du stoppat i din?
          /H

Kommentera

Jag ämnar att ha 0,19mm
            Flätlina bygger väl ungefär 25-30% mer en nylon, så om 0.19 flätlina och några meter backing blir det väl samma 80m som med dom 0:30 nylon. Köp en 50/51 storlek i stället till Hö fisket.

Kommentera

Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
              Trodde inte det fanns trim till 4500 storleken. Vad har du stoppat i din?
              /H
              Har ett UT 4500 Reel performance så finns gör det, eller fanns i alla fall.

Kan stämma att det blir lite lite lina på en record 40 samtidigt blir nog en 50 lite saftig för gösjigg.
              Hälften av alla som drunknar har alkohol i blodet - Alla som drunknar har vatten i lungorna.

Kommentera

Fanns....nu är det slut på spolarna. Kanske kommer det nytillverkas om efterfrågan finns/ökar. Så ring Sportfiskeboden och tjata....

Kommentera

50 lite saftig för gösjigg
                  Då är väl en vanlig C3 4500 ända alternativet om du inte ska ha begagnat, finns förvisso 2500 rullar på Lundgrens men då blir det andra priser,,, en C3 4500 med lättad spridare är en helt ok rulle och du får på en spole 0:19 flät....

Annars har Shimano några riktigt trevliga runda rullar ex, Calcutta i 200 storlek.

Kommentera

Sett nya 2500 på tradera för 1500
                    :- just nu.

Gillar du daiwa och shimano så har ju som sagt de små runda spinnrullar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 796 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki