Revo toro smörjning ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo toro smörjning ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Revo toro smörjning ?

Hejsan har precis plockat ner min revo toro i molekyler och hade tänkt att fetta in och smörja allt ifrån grunden men nu när man sitter hära så börjar man fundera på, vad exakt det är man ska smörja för något ? är det någon som har en bra guide från scratsh med vad som ska smörjas och med vad ? har köpte rocket fuel yellow och liquid grease samt även cal universal light modellen.

Skitfiske på er!!

Ursprungligen postat av gurreb Visa inlägg
    Hejsan har precis plockat ner min revo toro i molekyler och hade tänkt att fetta in och smörja allt ifrån grunden men nu när man sitter hära så börjar man fundera på, vad exakt det är man ska smörja för något ? är det någon som har en bra guide från scratsh med vad som ska smörjas och med vad ? har köpte rocket fuel yellow och liquid grease samt även cal universal light modellen.

Skitfiske på er!!
    Var försiktig med vad du smörjer, då det på fel ställen kan ge dig en massa problem.., allt som rör sig ska långt ifrån alltid smörjas.., här är en hyfsad tråd om din rulle: http://www.ultimatekayakfishing.com/...18-00-1837-ak/

Kommentera

Toro är lätt att serva. Se till att rengöra och smörja spolaxellager ordentligt. Häls /T

Kommentera

Hejsan och tackar för tipsen grejen är den att jag redan vet hur jag skruvar isär den och ihop den. Men inte exakt vilka delar som behöver fett och olja osv så vore hemskt tacksam för alla som kan getips dära eller om någon sitter med en bra länk just detta?

Kommentera

Ursprungligen postat av gurreb Visa inlägg
          Hejsan och tackar för tipsen grejen är den att jag redan vet hur jag skruvar isär den och ihop den. Men inte exakt vilka delar som behöver fett och olja osv så vore hemskt tacksam för alla som kan getips dära eller om någon sitter med en bra länk just detta?
          Tror du ser allt som ska smörjas här: http://karlskronafiske.com/tag/service-revo-toro/

Kommentera

Har tittat men är fortförande lite konfunderad på vart fettet ska på? Lager är väll olja o ev fett på drevlagrey längst ner i botten för att förhindra vatten osv, men är inte hundra på om det är rätt? Finns ingen skiss på rullen med vad som ev behöver vad?

Kommentera

Olja: alla kullager och linspridare.
              Fett: Huvuddrev och pinjongdrev för att börja med.

Behöver du göra en lite mer grundlig service , då kolla här:

Du bör oxå ta en titt på Mookis tråd om ämnet:

Häls /T

Kommentera

Har redan tittat på dom! men det står fortförande inte vilket fett som används till vad, eller går det bra att köra med cal unviersal fett till alla dellar som behöver vatten tätt fett ? eller vad är det man ska använda ?
                Vädligt tacksam för att ni hjälper mig!

Kommentera

Tycker Tonyex sammanfattade det ganska enkelt och tydligt i sitt inlägg.

Cal's är ett ganska hårt fett, funkar väldigt bra på bromslameller av kolfiber samt huvuddrev men riskerar att slöa ner hela rullen om det appliceras på fel ställen.
                  Enklast är att endast använda Cal's bara i bromsstacken och på vevaxelns utsida.
                  Liquid Grease kan du använda på resten av de delar som ska ha fett, funkar även att ha detta i IAR och om man vill på evighetsskruven.
                  Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
                  En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

2 personer har sagt till mig att man inte ska använda fett då det endast ansamlar smuts.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
                    22 svar
                    11 628 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Äldre Id  
                    Startad av joens, 2018-03-18, 19:55