Problem med Daiwa Goldcast 120 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Daiwa Goldcast 120

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med Daiwa Goldcast 120

När jag kastar ut betet Med daiwa rullen så blir det i regel stopp i rullen efter det att linan kommit ut ett par meter.
    doppar ja t.e.x rullen i vattnet så funkar de sen ett tag, tills ja blir tvungen att doppa rullen i vattnet igen, Sen är det en oerhört jobbig grejj me rullen jag bara inte förstår, de är så här "efter att jag kastat ut betet och skall veva in så händer ingenting, ungefär som på en cykel då kedjan hoppat av, hahaha dålig liknelse. Dvs linan dras ej in i rullen. Då får Jag dra och strecka lite i linan så att det blir en spänst och samtidigt veva. då går det att veva in. vad kan detta bero på?

tacksamför svar

Lessastistan amatörfiskaren deluxe

ag dra och strecka lite i linan så att det blir en spänst och samtidigt veva
    Nu har jag aldrig pillat sönder en av daiwas cementblandare med det låter som piggarna/stiften inte får tag i linan före du sträcker den,

Det andra låter som locket över spolen hoppar tillbaka igen av sig själv efter du släppt tangenten.

Tror båda felen har med det locket att göra eftersom piggarna sitter i det så kolla där först.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Nu har jag aldrig pillat sönder en av daiwas cementblandare med det låter som piggarna/stiften inte får tag i linan före du sträcker den,

Det andra låter som locket över spolen hoppar tillbaka igen av sig själv efter du släppt tangenten.

Tror båda felen har med det locket att göra eftersom piggarna sitter i det så kolla där först.
      Verkar vara presic som du sa, Piggarna/stiftet inte får tag i linan... De andra problemet beror sannolikt på det med. Hur jag åtgärdar problemet har jag dock ingen aning om. har presic köpt shimanorulle och spö och tänkte nog ha dessa som reserv eller nå i den stilen.

Kommentera

Hur jag åtgärdar problemet har jag dock ingen aning om.
        Har du någon aning om var man hittar en sprängskiss ??? det skulle underlätta

Vad kör du med för lina ???

Kommentera

Anners får du prøve att se hur långt du kan kaste den,,? ligge et svar her på rullsnack. Och sen købe en--------inte abumatic, en ambassadeur
          Fås oxå i rød.

Kommentera

Skulle tro att lite olja på linförarstiften skulle hjälpa. Det är därför den funkar ett tag när du doppat den i vatten, då smörjer vattnet ett tag men när det har torkat börjar den jäklas igen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
            Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
            41 svar
            32 333 visningar
            18 gillar
            Senaste inlägg Micki.S