record c61 vs 6501 inshore - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

record c61 vs 6501 inshore

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Länka gärna en som visar ett bra exempel

Kommentera

Detta är också något som har med naturlagar att göra..... (titta på veven så förstår ni)
      Nu måste jag be om en förklaring. Jag vet att du nämnt detta i andra trådar, och jag tror på att det har en viss betydelse. Men åter igen så kan jag inte sätta fingret på det betyder och innebär.

Det jag inser förändras är att du låter (roterande) massan hänga axiellt i lagren och därmed inte ge upphov till radiell belastning. Men lagren i rullen är av typen, radial-lager, och borde inte fungera bättre under axiell belastning? Men varför vevsidan ? Kan bara ha betydelse om lagren är olika, och vevsidans lager bär axial-last bättre?

Blir så sne på mig själv när man absolut måste förstå principen och inte bara acceptera att så här är det
      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Blir så sne på mig själv när man absolut måste förstå principen och inte bara acceptera att så här är det
        Vad jag förstått har det med linan plus vissa naturkrafter att göra, linan ramlar ju delvis av själv när man vänder rullen på det hållet...

Du får handleden i ett bättre läge och kan kast mjukare.

Jag skaffade mig själv ovanan för många år sedan när jag stod och nötte med en 6500 CS Mag Elite och 60 gr beten, trodde jag var helt fel på det så jag berättade det inte för någon, men det funkade..

Vi får kolla nätet så vi får en vettig förklaring , själv är jag ganska nollad när det gäller fysiska krafter..

Kommentera

Här kommer en liten video , inte för den förklarar mycket men något i alla fall http://www.youtube.com/watch?v=QWKPy...eature=related

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Här kommer en liten video , inte för den förklarar mycket men något i alla fall http://www.youtube.com/watch?v=QWKPy...eature=related
            Tusen tack ! Inte för att jag plötsligt fattar men jag är på spåret plötsligt.

Han säger något om "properties (eller property) of Inertia" och om jag ska översätta detta så är det lagen om tröghet, eller tröghetsmoment. Vad han mer sa utan att förklara var att när spolen roterar i vertikal position så jobbar inte rotationen mot jordens dragningskraft eller nått sånt. Dessutom skulle fördelen med detta bero på att när man lutar rullen så roterar spolen med jordens rotation. Kan ju bara gälla om om fiskar vid polerna

Äää jag ger upp. . . . det funkar, räcker så
            Senast ändrad av Exxet; 2012-10-08, 18:22.
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Äää jag ger upp. . . . det funkar, räcker så
              Håller med dig, jag kommer att fortsätta kasta som vanligt, lätta beten med rullen rakt och vända den från 60 gr och uppåt ..

Kommentera

Det blir en record 61 hc och nytt spö dessutom:P
                det är fan att inte chrom raketerna finns som 6501 alternativ. och en lila rulle är jag för manlig för att så o fiska med. någon ordning får det väl ändå vara

Kommentera

Det blir en record 61 hc och nytt spö dessutom
                  Grattis till ett bra köp, tycker du sen att trögheten som ändå finns i konstruktionen stör kan du åtgärda det för under 170 kr, bara att köpa ett konverterings paket på Lundgrens så går det att köra med en vanlig spole.

OBS att konstruktionen på HC modellen aldrig stört mig, en riktigt stabil rulle för tunga beten.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                    Grattis till ett bra köp, tycker du sen att trögheten som ändå finns i konstruktionen stör kan du åtgärda det för under 170 kr, bara att köpa ett konverterings paket på Lundgrens så går det att köra med en vanlig spole.

OBS att konstruktionen på HC modellen aldrig stört mig, en riktigt stabil rulle för tunga beten.
                    tröghets momentet är inget problem. ska användas till bulldwags och xxl wobblers. så då har jag andra problem för långa kast än visst tröghets moment i axlen:P

Kommentera

Till dom betena är rullen helt perfekt, den känns stabilare och tuffare en pro-rocket ,, men som du sa är det synd att CS rocketrullarna inte finns i vänstervev, då hade jag haft anledning att köpa 5 st till.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      32 083 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gösalf
                      av Gösalf