Abu Predator 5601C-ljud - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu Predator 5601C-ljud

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Du gick och laddade ett tag va? :-D
    Kul att det löste sig!

Kommentera

Ursprungligen postat av Martin Lindgren Visa inlägg
      Jag öppnade upp rullen och fann problemet. Ljudet försvann!
      OBS! - Det är obligatoriskt att dela med sig av vad man funnit i såna här fall
      Underlättar om nån i framtiden har liknande problem.
      Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
      En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Ursprungligen postat av Mooki Visa inlägg
        OBS! - Det är obligatoriskt att dela med sig av vad man funnit i såna här fall
        Underlättar om nån i framtiden har liknande problem.
        Ber om ursäkt för min seghet!
        Jag konstaterade att det var bromsvikterna som framkallade ljudet.
        Inaktivera alla fyra så slipper man ljudet som annars låter som om något drev som gått sönder.

Själv testade jag att aktivera en i taget, men oavsett vilken man aktiverar så framgår ljudet. Så det spelar ingen större roll om man använder sig av två eller fyra. Enda sättet att få bort ljudet är att avaktivera alla!

Kommentera

Ursprungligen postat av Martin Lindgren Visa inlägg
          Ber om ursäkt för min seghet!
          Jag konstaterade att det var bromsvikterna som framkallade ljudet.
          Inaktivera alla fyra så slipper man ljudet som annars låter som om något drev som gått sönder.

Själv testade jag att aktivera en i taget, men oavsett vilken man aktiverar så framgår ljudet. Så det spelar ingen större roll om man använder sig av två eller fyra. Enda sättet att få bort ljudet är att avaktivera alla!
          Du har ju tydligen funnit lösningen och med det verkar du vara nöjd trotts att du nu inte har någon C-vikt, det funkar vet jag då jag har provat men det gör rullen lite väl nervös speciellt i motvind enligt mig. Men nu till saken.

Jag tror inte en sekund att detta är den sanna orsaken. Jag har både den rullen och Inshoren och dom låter inte. Att den låter vid invevning som du säger kan inte bero på C-vikterna, dom slungas inte ens ut av den låga rotationen som invevningen utgör. Däremot tror jag du har något fel i kransen som vikterna sitter på, stukad felaktig på något sätt. Eller något fel i bromsbanan som dom löper mot. En liten plastbit med tiondels mm2 i anliggning mot en slät och blank stålyta kan omöjligen låta så som du beskriver det.

Kolla om delarna sitter rätt och om bromsbanan är hel och ren, du kan även smörja bromsbanan vilket tom är att föredra på den rullen med sin större diameter och större bromskraft.

Så det vore kul för alla oss andra med den rullen att få veta den verkliga orsaken.
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
          Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
          41 svar
          31 921 visningar
          18 gillar
          Senaste inlägg Micki.S