Veven på fel sida - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Veven på fel sida

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Veven på fel sida

Hämtade just en snorbillig liten lågprofilare (Daiwa) jag köpt via nätet. Erfarenheten bekräftar min uppfattning att man endast bör handla i fysiska butiker. Detta då rullen enligt bilden på hemsidan var högervevad, det ingenstans i texten angavs att den var vänstervevad och jag vid beställningen särskilt angav att jag utgick från att den var hövervevad. Naturligtvis är eländet plattskallarna på ******** Fiske skickat till mig... vänstervevat.

Nå, jag får naturligtvis skylla mig själv som handlat på nätet och givetvis skulle jag kunna reklamera och återsända rullen och kräva att ******** Fiske ska ersätta mig för returfrakten. Å andra sidan så skulle jag kunna testa rullen för att se hur det är att veva med vänstern fast rullen sitter ovanpå spöet. Gillar jag det inte så kan jag ju alltid ge bort rullen till någon vänsterhänt stackare.

Hur tycker ni att jag ska göra?

Fiska på, veva med högern väl inget problem? Bra att träna upp de olika hjärnhalvorna!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rhino69 Visa inlägg
      Fiska på, veva med högern väl inget problem?
      Det tycker inte jag heller men i just det här fallet, när veven sitter på rullens vänstra sida, så blir det litet knepigt...

Kommentera

Skulle inte du börja jerk fiska ?
        I såna fall är det risk att du går över till vänstervevat (förutsatt att du är högerhänt)

Kommentera

Ofta brukar modellnamnet avslöja på vilken sida som veven sitter. Curado 201E7 jämfört med Curado 200E7, Amba 5601 jämfört med 5600, Daiwa Luna 253L jämfört med Daiwa Luna 253 osv.
          Men om sidan på veven inte stämmer med modellnamnet då har du ju blivit lurad!
          Jag tycker att du ska få den bytt

Kommentera

Ursprungligen postat av jlarss Visa inlägg
            Ofta brukar modellnamnet avslöja på vilken sida som veven sitter. Curado 201E7 jämfört med Curado 200E7, Amba 5601 jämfört med 5600, Daiwa Luna 253L jämfört med Daiwa Luna 253 osv.
            Men om sidan på veven inte stämmer med modellnamnet då har du ju blivit lurad!
            Jag tycker att du ska få den bytt
            I så fall blir det nog pengarna tillbaka för det var den sista de hade i lager. Och nej, det framgick inte av någon modellbeteckning på hemsidan ifråga att det var en vänstervevad modell.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
              Skulle inte du börja jerk fiska ?
              I såna fall är det risk att du går över till vänstervevat (förutsatt att du är högerhänt)
              Det är en tanke som föresvävat mig. Nu hade jag iofs tänkt använda en Amba 6000 m 0,45 mm nylon till det men jag kan ju spola på en stöddig flätlina på den här riskokaren och se hur länge den håller...

Kommentera

Det är bara att köra på...som den gamle haspelfiskare du är gissar jag att du inte kommer att ha några som helst problem att ratta en vänstervevad rulle.

Och precis som någon ovan skrev så kommer du med största sannolikhet att föredra vänstervevat till ev kommande jerkfiske (givet att du är högerhänt).
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Vad hette rullen? Bara en nyfiken fråga

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
                    Vad hette rullen? Bara en nyfiken fråga
                    Cygnus.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg