Veven på fel sida - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Veven på fel sida

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• jlarss
    replied
    Ofta brukar modellnamnet avslöja på vilken sida som veven sitter. Curado 201E7 jämfört med Curado 200E7, Amba 5601 jämfört med 5600, Daiwa Luna 253L jämfört med Daiwa Luna 253 osv.
    Men om sidan på veven inte stämmer med modellnamnet då har du ju blivit lurad!
    Jag tycker att du ska få den bytt

Lämna en kommentar:

• Cosmoz 08
    replied
    Skulle inte du börja jerk fiska ?
    I såna fall är det risk att du går över till vänstervevat (förutsatt att du är högerhänt)

Lämna en kommentar:

• lausvik
    replied
    Ursprungligen postat av Rhino69 Visa inlägg
    Fiska på, veva med högern väl inget problem?
    Det tycker inte jag heller men i just det här fallet, när veven sitter på rullens vänstra sida, så blir det litet knepigt...

Lämna en kommentar:

• Rhino69
    replied
    Fiska på, veva med högern väl inget problem? Bra att träna upp de olika hjärnhalvorna!

Lämna en kommentar:

• lausvik
    started a topic Veven på fel sida

Veven på fel sida

Hämtade just en snorbillig liten lågprofilare (Daiwa) jag köpt via nätet. Erfarenheten bekräftar min uppfattning att man endast bör handla i fysiska butiker. Detta då rullen enligt bilden på hemsidan var högervevad, det ingenstans i texten angavs att den var vänstervevad och jag vid beställningen särskilt angav att jag utgick från att den var hövervevad. Naturligtvis är eländet plattskallarna på ******** Fiske skickat till mig... vänstervevat.

Nå, jag får naturligtvis skylla mig själv som handlat på nätet och givetvis skulle jag kunna reklamera och återsända rullen och kräva att ******** Fiske ska ersätta mig för returfrakten. Å andra sidan så skulle jag kunna testa rullen för att se hur det är att veva med vänstern fast rullen sitter ovanpå spöet. Gillar jag det inte så kan jag ju alltid ge bort rullen till någon vänsterhänt stackare.

Hur tycker ni att jag ska göra?

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
22 svar
11 660 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Äldre Id  
Startad av joens, 2018-03-18, 19:55