Oljebronslager - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Oljebronslager

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Oljebronslager

Hej svenske fiskebrödre.

Har købt en UT trimsats til Rocket'en, og har UT oljebronslager i spolen. Den syns långsam, og i sluten af kastet siger den "U-U-U" i 1 - 2 sekunder. Den er impregnert med Rocket Fuel Red Label. Skal säjas, det har värt kallt (-10 - minus 2 grader). Skal man varme ut Red Fuel og pröva Rocket Fuel Yellow isf? Någon erfaringer?

mvh jr

Om bussningarna är nya kan de behöva lite "inkörning" innan de ger maximal prestanda. Märkte själv på min JB att rullen kastade bättre efter en tid av bruk. Tunnare olja borde vara bättre i kyla så du får väl testa själv.

Kommentera

-10 är ingen extrem temperatur för olja .

Skulle själv inte laborera med oljan innan rullen är inkörd om inte TILLVERKAREN säger något annat

Kommentera

Tack för svaret.

Ofta behöver jag använda mek-broms.

Kan det vara en fördel att använda bronslager i vevsidan i kombination med kullager i Icke vevsidan. Jag köpte UT Reel Performance, men tycker inte om att använda mek-bromsan ( det komprimerer kullageret). Eller finns det ingen vinst med bara en kulllager isf. en oljebronslager?
        Mvh jr

Kommentera

Sv: Oljebronslager

Angående ursprungsfrågan så har jag för mig att ut själv tipsat ,här på fs, om att man kan kasta några kast med ordentligt åtdragen mekbroms för att få tyst på skriande oljebronsbussningar.

Det är definitivt en inkörningsperiod, så har du inte fiskat en dag, totalt sådär på ett ungefär, så kan du ännu vänta dig märkbar förbättring ännu... (säger jag efter att ha fiskat in ett helt (!) par bussningar :o )

TGCn har bussning på vevsida o lager på andra sidan, så vitt jag vet, så kan abu så kan du - kan bara anta att en bussning alltid är bättre än ett skuret lager

Bussningarna sitter (historiskt iaf ?) som berget. Så att ha ett lager ger dig enkel åtkomst den dagen du bestämmer dig för att byta och köra med två lager.
          Senast ändrad av landkrabban; 2013-01-29, 09:59.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          11 svar
          3 806 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg PrN-Sweden  
          Klistrat: Rull-terminologi av Mooki