Har precis köpt en gammal 5500 ca pro rocket från 2001, i skick som ny, ser aldrig använd ut. Började plocka isär den direkt och såg inga vikter på centrifugalbromsen (2pinnars) borde det inte vara det.? Har inte använt ambassadeurer innan men har ju läst en del här på forumet och förstått att det borde sitta där.
Frågan är egentligen om jag skall fixa nya vikter från ABU eller om man skall satsa på en ny 6 pinnars från UT reel som jag har förstått skall vara bra. Är det dessutom värt att skaffa en karbonbroms till den? Hur mycket är det värt att göra med en sån här rulle (frugan tycker säkert att allt är onödigt med hänsyn till antal fångade fiskar, så budgetfix är bra!)
Förslag på prisvärt och billigt gäddspö för vikter upp till 100 gr 8-9 fot?
Tacksam för synpunkter//Vikkan
Frågan är egentligen om jag skall fixa nya vikter från ABU eller om man skall satsa på en ny 6 pinnars från UT reel som jag har förstått skall vara bra. Är det dessutom värt att skaffa en karbonbroms till den? Hur mycket är det värt att göra med en sån här rulle (frugan tycker säkert att allt är onödigt med hänsyn till antal fångade fiskar, så budgetfix är bra!)
Förslag på prisvärt och billigt gäddspö för vikter upp till 100 gr 8-9 fot?
Tacksam för synpunkter//Vikkan

Kommentera