Cs Pro rocket 6500 vs 7000 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Cs Pro rocket 6500 vs 7000

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Cs Pro rocket 6500 vs 7000

Hejsan.

Står i valet och kvalet mellan dessa 2 rullar, är helt ny på ambassadeur området,, är en gammal haspel person.

Har testat en 6500 rulle nyligen och jag blev helt såld direkt efter första kastet efter att man kunde kasta hur långt som helst. Men nu när det var dags för att avlägga en beställning på en egen rulle så blev man lite konfunderad då jag såg 7000 versionen.

Fisket jag kommer använda rullen till kommer vara en väldigt blandad, allt från gäddfiske i norr till att testa lite havsfiske i söder, vilken tror ni skulle passa mig bäst?, sedan är det ju viktigt att rullen inte på något sätt får vara sämre än 6500 versionen jag testat.

7000 serien är ganska stor, den skulle jag endast rekommendera om du behöver mycket lina till fisket, typ fiskar som rusar långt.

Mycket bekvämare att spinnfiska med en rulle som passar handen lite bättre, 6500 skulle jag ta som allround rulle.

Kommentera

Tackar allra vänligast för snabbt svar!

Kommer lyssna till din ord och inhandla den lite mindre rullen, man kan ju alltid köpa den större i efterhand om man känner behovet då

Kommentera

Ursprungligen postat av Ettanlös Visa inlägg
        Hejsan.

Står i valet och kvalet mellan dessa 2 rullar, är helt ny på ambassadeur området,, är en gammal haspel person.

Har testat en 6500 rulle nyligen och jag blev helt såld direkt efter första kastet efter att man kunde kasta hur långt som helst. Men nu när det var dags för att avlägga en beställning på en egen rulle så blev man lite konfunderad då jag såg 7000 versionen.

Fisket jag kommer använda rullen till kommer vara en väldigt blandad, allt från gäddfiske i norr till att testa lite havsfiske i söder, vilken tror ni skulle passa mig bäst?, sedan är det ju viktigt att rullen inte på något sätt får vara sämre än 6500 versionen jag testat.
        Hej Rompel Lepmor;

Till beten mellan 20 och 50 grams vikt är Ambassadeur 6500 en utmärkt rulle att kasta med. Ska du kasta med beten mellan 50 och 100 gram får du betydligt längre kast med 7000-rullen. Själv har jag valt båda rullarna eftersom jag spinnfiskar från båt och behöver olika beten att fiska med för att snabbt kunna byta bete om en stor Gädda följer efter utan att hugga första erbjudandet....

Vid spinnfiske från båt är det en klar fördel att ha åtminstone tre tacklade utrustningar för att på samma uppankring kunna presentera beten med olika rörelsemönster, vikt, storlek och färg...

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
        Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
        41 svar
        32 222 visningar