Nytt kraftpaket, men vad ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt kraftpaket, men vad ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nytt kraftpaket, men vad ?

Hej

funderar på att införskaffa mig en ny rulle till fisket. Fisket som skall bedrivas är jerk, spinn (tyngre), mycket sällan spinn (lättare), bondy baitsfiske & ibland trolling där just trollingen förmodligen inte påverkar valet av rulle i detta sammanhang rätta mig dock om jag har fel.

Har kollat på Revo Toro 51LH för att jag är väldigt nöjd med de jag har idag (2st). Även kikat på Daiwa Luna, Daiwa Ryoga, A 5601, Pro Rocket 6501. Rullen skall vara vänstervevad :-)

Självklart spelar priset in på köpet men skulle 100% säga Ryoga så kan jag absolut tänka mig att köpa en för jag är även ute efter en riktigt bra rulle som jag kommer bli nöjd med över sikt.

Hoppas ni har lite åsikter och erfarenheter att komma med......

/A
    Team PILF - 2,5 dåre i en båt......

Ursprungligen postat av gonduil Visa inlägg
    Hej

funderar på att införskaffa mig en ny rulle till fisket. Fisket som skall bedrivas är jerk, spinn (tyngre), mycket sällan spinn (lättare), bondy baitsfiske & ibland trolling där just trollingen förmodligen inte påverkar valet av rulle i detta sammanhang rätta mig dock om jag har fel.

Har kollat på Revo Toro 51LH för att jag är väldigt nöjd med de jag har idag (2st). Även kikat på Daiwa Luna, Daiwa Ryoga, A 5601, Pro Rocket 6501. Rullen skall vara vänstervevad :-)

Självklart spelar priset in på köpet men skulle 100% säga Ryoga så kan jag absolut tänka mig att köpa en för jag är även ute efter en riktigt bra rulle som jag kommer bli nöjd med över sikt.

Hoppas ni har lite åsikter och erfarenheter att komma med......

/A
    Alla rullar du nämnt är riktigt bra och väl lämpade för användningsområdet. Men om budgeten tillåter det så köp en Ryoga 2020HL, eller Pluton 200HL som den heter utanför Japan. Har haft förmånen att fiska lite med en sån och den smiskar de mesta på fingrarna. Jag själv har iaf inte testat nåt annat som ens kommer i närheten av kvalitets- och fiskekänslan i den rullen. En Calcutta Conquest eller Conquest DC kan vara ett bra alternativ till Pluton/Ryoga, men jag har inte haft möjlighet att få leka med nån sån i gäddstorlek så det låter jag andra uttala sig om.

Kommentera

Japanska rullar är riktigt goa .

Men till Jerk tycker jag Ambassadeurerna är svårslagna då dom är så robusta ABU`s pro rocket alt Sportfiskeboden VC Pike är mina första val .
      Läs fisheco`s test av VC Pike

Kommentera

Ojdå, detta måste vara det mest debatterade ämnet här på forumet.

Använd sökfunktionen för där finns det mkt nyttig info innan du bestämmer dig. Alla rullar du har nämnt och även de som Fogeljazz å Cosmoz 08 har föreslagit är mkt bra för ändamålet och kommer att fungera bra. Titta gärna på en calcutta D oxå. Skönaste fiskerulle för de pengar den kostar finns inte.

//T

Kommentera

Kan inte mer än att hålla med tonyex om Calcutta d

Kommentera

Hej jag har en Toro Nacl och en Vc pike. Jag tycker Vc piken är klart bäst. Beställ den med den utväxling som passar dig.

Kommentera

Ring Sportfiskeboden i Täby , han har en pluton kvar som han säljer till vrakpris!

Kommentera

Jag trodde jag skulle kunna byta bort min Luna för att få använda en UT Amba.
                Jag var dum och ångrade mig direkt, Luna 253L är det bästa jag någonsin använt.

Kommentera

Jag har en variant på Ryoga 1016 som är en mindre variant av Pluton/ryoga 2020. Som referens har jag både ägt och äger ett par ambassadeurer och calcuttor. Kan säga att min UT-trimmade rocket framstår som en cementblandare i jämförelse. Calcuttan är i samma liga som ryogan, men lyckas inte riktigt hela vägen upp. Min rekommendation är given; go Daiwa.

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                    Jag har en variant på Ryoga 1016 som är en mindre variant av Pluton/ryoga 2020. Som referens har jag både ägt och äger ett par ambassadeurer och calcuttor. Kan säga att min UT-trimmade rocket framstår som en cementblandare i jämförelse. Calcuttan är i samma liga som ryogan, men lyckas inte riktigt hela vägen upp. Min rekommendation är given; go Daiwa.
                    Vilken modell är det du har, Oskar? Är det den vanliga Ryoga 1016? Eller nån Bay Jigging-modell?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                    Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                    41 svar
                    32 212 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg Micki.S