köpte mig ett st.croix long ranger och ska ha rulle till det. har flera ambassadeur men tänkte faktiskt testa en shimano, folk talar ju så gott om dom.
så valet föll på calcutta D. men ska jag ha 200 eller 300 size?
jag kommer kasta max 100g beten med det (mestadels 60-80g)
blir mest gummi beten, mindre tailar osv. lina har jag tänkt runt en 0.32mm eller någe sånt.
är tänkt att det ska funka som ett bra komplement till mitt st.croix lipstick med amba predator som jag kör upp till 200g med.
har även st.croix downsizer med VC pike på men det är ju jerk pinnen. använder detta spöt till mina mindre beten nu.
men jobbigt å flytta beten fram å tebax hela tiden så de fick bli nytt spö å rulle.
så 3 olika setups med 3 helt skilda beten igentligen. för att snabbt kunna byta om man får följare etc.
så valet föll på calcutta D. men ska jag ha 200 eller 300 size?
jag kommer kasta max 100g beten med det (mestadels 60-80g)
blir mest gummi beten, mindre tailar osv. lina har jag tänkt runt en 0.32mm eller någe sånt.
är tänkt att det ska funka som ett bra komplement till mitt st.croix lipstick med amba predator som jag kör upp till 200g med.
har även st.croix downsizer med VC pike på men det är ju jerk pinnen. använder detta spöt till mina mindre beten nu.
men jobbigt å flytta beten fram å tebax hela tiden så de fick bli nytt spö å rulle.
så 3 olika setups med 3 helt skilda beten igentligen. för att snabbt kunna byta om man får följare etc.
...men även att du kanske skall komplettera med ytterligare ett spö om tanken var att kasta 60-80-grammare och då duger 201D plötsligt som alternativ igen
Kommentera