Daiwa spolar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa spolar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa spolar

Tänkte beställa en extra spole till min rulle så jag kan ha 2 olika linor som enkelt går att skifta och undrar vilka spolar som passar vilka modeller på denna sida.

Ex. passar zillions spole på en megaforce 100, tatula, lexa osv. eller har alla dessa modeller special anpassade spolar för varje modell?

Kikat på denna sida men vill vara säker innan jag beställer.

SAMURAI TACKLE : I'z FACTORY - RODS Second Hands LURES REELS TERMINAL TACKLES Fishing Tools Tackle Box Sticker Stock Disposal Lure, Squid Jig, Fishing Line

STOP! Beställ inget
    Nu orkar jag inte räkna upp vilka spolar som passar i vilka rullar direkt eller med modning. Men många är det och allt från självklart till invecklat. Utgå ifrån att om rullarna har samma modellnamn funkar spolen, om inte fungerar det ej. Förenklat kan du sätta i alla Zillion-spolar och TDZ-100 varianter i en Zillion. Spolar till Tatula, Smak osv PASSAR EJ.
    Vi kan ta resten vi PM, men det är spole till Zillion du vill ha?
    Senast ändrad av barnmorskan; 2013-11-22, 23:57.

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
      STOP! Beställ inget
      Nu orkar jag inte räkna upp vilka spolar som passar i vilka rullar direkt eller med modning. Men många är det och allt från självklart till invecklat. Utgå ifrån att om rullarna har samma modellnamn funkar spolen, om inte fungerar det ej. Förenklat kan du sätta i alla Zillion-spolar och TDZ-100 varianter i en Zillion. Spolar till Tatula, Smak osv PASSAR EJ.
      Vi kan ta resten vi PM, men det är spole till Zillion du vill ha?
      Haha lovar ska inte beställa nåt innan jag är säker, vintern är lång och jag kommer ej beställa nåt innan jag är 100% att grejerna passar då det inte är billiga detaljer

Kommentera

Det roliga med Daiwa är det enorma spolutbudet där de olika modellerna är olika tunade med stora skillnader i kastegenskaper. Det lönar sig således att fundera över vad man vill ha den till först. Trodde jag hade en som passade, men så var inte fallet.
        Bästa spolen du kan köpa till rullen skall vara till TD-Z 100m.
        Senast ändrad av barnmorskan; 2013-11-23, 11:41. Anledning: hade ingen spole...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
        Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
        41 svar
        32 214 visningar
        18 gillar
        Senaste inlägg Micki.S