Värde Record Ambassadeur 5000 Mod SG? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värde Record Ambassadeur 5000 Mod SG?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
    I mint-skick, dvs helt utan minsta lilla helt obetydliga skavank av något som helst slag och med alla originaltillbehören i behåll och samma skick, är det en hyfsad månadslön vi talar om. Repor och andra märken drar ner priset rätt mycket dessvärre men 5000:- kan ligga i närheten av vad en SG i skick som den på bilderna i bästa fall kan säljas för. Notera att jag där uttrycker mig försiktigt för slutpriset kan bli lägre/högre men se det som ett hoppfullt riktmärke.

    Smörjoljebehållaren är bara den mycket dyr att köpa om man vill åt den. Många vill ha just den eftersom den ofta har förkommit/kastats under årens gång och ersatts av modernare och mer lätthanterliga flaskor med pip. De nya är i princip värdelösa. Utan den gamla oljebehållaren med stav blir din rulle inte så åtråvärd för samlarna med andra ord.

    Är rullen värd att säljas eller kanske ska den behållas ett tag till? Har folk råd att ”slåss” om den nu vid den här tiden på året?
    Som första bilden visar så är alubehållare för reservdelar och oljebehållaren du nämner med.

    Rullen behålls nog till tidig vår i alla fall, börjar tyvärr bli lite "kär" i den. Kommer absolut inte släppa den för under 5tkr.

    Kommentera


    • #12
      Jag vet inte om värdet påverkas av färgen på den också?
      jag har sett två svarta i mint cond gå för 32000 resp 41000 på tradera.
      men inte någon röd i dom summorna.

      Kommentera


      • #13
        Och jag som trodde att 500kr var ett seriöst bud.
        Skämt åsido, har haft koll på de svarta på tradera som gått för +30000kr. Har dock inte sett någon Röd som gått för de pengarna.
        I vilket fall, klart du ska behålla rullen!
        Grym klenod att ha ståendes på bokhyllan!

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
          Och jag som trodde att 500kr var ett seriöst bud.
          Skämt åsido, har haft koll på de svarta på tradera som gått för +30000kr. Har dock inte sett någon Röd som gått för de pengarna.
          I vilket fall, klart du ska behålla rullen!
          Grym klenod att ha ståendes på bokhyllan!
          Nån som har lite Abu svart originalfärg på sprayburk?

          Kommentera


          • #15
            Ring till abu service och fråga

            Kommentera


            • #16
              Om du rengör och smörjer med moderna grejer så får du dessutom en grym rulle..
              Jag gjorde det med min -54:a.Den kastar häpnadsväckande bra med najlon på spolen!

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
                Om du rengör och smörjer med moderna grejer så får du dessutom en grym rulle..
                Jag gjorde det med min -54:a.Den kastar häpnadsväckande bra med najlon på spolen!
                Jag har en till 50-60 talare som jag tänkte testa att fiska med, men jag såg en liknande på e-bay som gick för 3500kr.

                Kommentera


                • #18
                  Ja min finns i mitt album.Inte helt sunkig den heller
                  Tänker aldrig sälja den..

                  Kommentera


                  • #19
                    Med risk för att låta tråden bli ngt annat än vad den var tänkt för så måste jag ändå nämna några historiska minnen.

                    Vi var tre bästa kompisar som i ungdomens år (1988-1992) fiskade rätt mycket runt där vi bor både i havet, skogssjöar, marmorbrott och lite större insjöar. Vi åkte moppe/cyklade flera mil för att vara på plats vid gryningen hela somrarna efter att ha delat ut tidningar som sommarjobb. Min pappa sålde våran vator 14R för han inte ville att vi skulle råka ut för några olyckor när vi blev mer självständiga (jag förstår honom idag) så vi fick leta efter ställen att fiska ifrån land.

                    Två av oss fiskade med haspel och den tredje envisades med hans Ambassadeur av okänd modell. Det jag minns var att 90% av tiden vi fiskade så trasslade han med sina skatbon medansvar vi två andra fiskade. Däremot så landade han alltid de största gäddorna på de tio procent han lyckades fiska men allt trassel har avskräckt mig från ambor.

                    Nu när man vid 37 års ålder blir serverad 2 st väldigt fina rullar i samband med återupptaget fiskeintresse så blir det lite av en krock! Ska jag ge mig in i multiträsket och ha mina nya klenoder kvar och introducera mina söner för detta eller sälja direkt och låta haspeln tala?

                    Jag älskar prylar och har alldeles för många intressen för att gå all in på allt.

                    Kommentera


                    • #20
                      Klart du ska in i multirulleträsket, med den starten. Du är förresten redan där, du bara vet inte om det än. Snart upptäcker du att du sitter på "andra sidan" och funderar på vad du ska göra av dina kaffekvarnar som bara samlar damm.
                      Anders @ gäddfiske.se

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 250 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 069 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 175 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 667 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 250 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X