Nya pro rocket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya pro rocket

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Lite off topic men jag ställer frågan, hoppas det är ok.

    Har tittat på den lila på happyangler där den är billig till mitt BFT stiff..

    Men fungerar denna bra att jerkfiska med, jag förstår att den är tillräckligt slitstark, men är utväxlingen optimal? Får inte lite för lite lina per vevtag va?

    Tack för lånet av tråden

    Kommentera


    • #42
      Ursprungligen postat av dr00l Visa inlägg
      Jag har försökt hitta information om just Pro Rockets då de tilltalar mig, men det är fasiken svårt. Något half-officiellt register finns ju inte direkt. Kanske gamla Napp & Nytts? Den gröna har jag också konstaterat att det är en s.k. Pro Shop men det finns vissa färger du nämner som jag inte ens hört talas om, än mindre sett bild på. Champagne känner jag till, hittar inte så mycket officiell information om den dock, ett gäng bilder mest. Svart, röd, silver är de 3 jag inte hört/sett alls.

      Nu är det i och för sig bara vänstervevade varianten som är intressant att ha i båten för mig, men det är ju alltid kul att ha koll på en hel serie också. Har du någon sida jag lyckats missa där det finns lite info eller har du kanske i huvudet mellan vilka årtal vissa färger fanns och i vilka utföranden (storlek, 00/01-vev osv.)?
      Näe..ingen sida att rekommendera...
      Den svarta finns i mitt album.Den första röda och silver har släta gavlar..
      Finns förresten svart 4500 pro rocket att köpa nya i Danmark.Men frakten var hutlös....

      Kommentera


      • #43
        Ursprungligen postat av Nithagen Visa inlägg
        Lite off topic men jag ställer frågan, hoppas det är ok.

        Har tittat på den lila på happyangler där den är billig till mitt BFT stiff..

        Men fungerar denna bra att jerkfiska med, jag förstår att den är tillräckligt slitstark, men är utväxlingen optimal? Får inte lite för lite lina per vevtag va?

        Tack för lånet av tråden
        Löser du enkelt med en drevsats om du vill ha högre utväxling
        http://shop.lundgrensfiske.com/product.asp?product=8406

        Kommentera


        • #44
          Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
          Löser du enkelt med en drevsats om du vill ha högre utväxling
          http://shop.lundgrensfiske.com/product.asp?product=8406
          Tack för tipset !

          Har du någon erfarenhet att använda denna till jerkfiske i originalutförande?

          Kommentera


          • #45
            Jag kör med rocketen när jag jerkar , dock har jag trimmat & drevat om den .
            Standard utväxling funkar bra , men vill man optimerat så kan du dreva om den .

            Jag tycker rocketen är den bästa abu rullen (förutom vcpike) , endel säger att JB är bättre men det är små skillnader .

            Ursprungligen postat av Nithagen Visa inlägg
            Tack för tipset !

            Har du någon erfarenhet att använda denna till jerkfiske i originalutförande?

            Kommentera


            • #46
              Färgen, skitful. Ser ut som ALLA andra abu rullar "från förr". Visst den är klassiskt röd, men hemskt tråkig.

              Kommentera


              • #47
                Ursprungligen postat av Lunuz Visa inlägg
                Färgen, skitful. Ser ut som ALLA andra abu rullar "från förr". Visst den är klassiskt röd, men hemskt tråkig.
                Det är ju bara att hålla sig till Shimano.
                Då slipper man bekymra sig ju

                Kommentera


                • #48
                  Ursprungligen postat av dr00l Visa inlägg
                  Jag har försökt hitta information om just Pro Rockets då de tilltalar mig, men det är fasiken svårt. Något half-officiellt register finns ju inte direkt. Kanske gamla Napp & Nytts? Den gröna har jag också konstaterat att det är en s.k. Pro Shop men det finns vissa färger du nämner som jag inte ens hört talas om, än mindre sett bild på. Champagne känner jag till, hittar inte så mycket officiell information om den dock, ett gäng bilder mest. Svart, röd, silver är de 3 jag inte hört/sett alls.

                  Nu är det i och för sig bara vänstervevade varianten som är intressant att ha i båten för mig, men det är ju alltid kul att ha koll på en hel serie också. Har du någon sida jag lyckats missa där det finns lite info eller har du kanske i huvudet mellan vilka årtal vissa färger fanns och i vilka utföranden (storlek, 00/01-vev osv.)?
                  Fick leta lite, men vissta att jag kladdat ner det nånstans
                  http://www.fiskesnack.com/forum/show...ht=gavelf%E4rg
                  Inlägg #17

                  Sammandrag:
                  Rullfotsnummer Gavelfärg
                  09nnxx Röd/Red (Finns revision 0 och 1, endast spole och mellandrev verkar skilja)
                  1100xx Silver/Silver
                  1300xx Svart/Black (spännande - inköpt 1/2-01, men numret indikerar designår 2003. Har ABU förvirrat nummerbeteckningarna tro?)
                  1600xx Brons/Bronze
                  1800xx Koppar/Copper
                  00HxxSE Lila/Purple

                  Senaste modellerna har det nyaste datumformatet, har benat ut det i Rullterminologi-tråden, men kör lite citat.
                  "2011/2012 infördes nuvarande märkning, tex 00H11SE. Översätts som att rullen är tillverkad i augusti 2011 i Sverige, revision 0." 00 = Revision, H = Månad, 11 = Årtal, SE = Tillverkningsland.
                  Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
                  En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

                  Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

                  Kommentera


                  • #49
                    Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
                    Helvete vad tråkig!
                    Ursprungligen postat av Lunuz Visa inlägg
                    Färgen, skitful. Ser ut som ALLA andra abu rullar "från förr". Visst den är klassiskt röd, men hemskt tråkig.
                    Fan omöjligt att hitta info på ABU om 2014 års modell. När det gäller färgen så ska man inte lita på vad man ser på datorn om man nu inte har en korrekt färgkallibrerad skärm för 12000:-.

                    Men vad jag kan se så är det inte någon "klassiskt röd" utan snarare en naturlig färg mer åt, rödockra, järnmönja, matt falu röd.

                    Om det jag sett stämmer så är det garanterat en vackert sober jordnära färg. Skitsnygg

                    Är det någon mer än jag som tycker ABU:s hemsida är pissdålig på info, detaljbeskrivningar, bilder, historik, och dessutom förbannat trögnavigerad och seg ?
                    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

                    Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

                    Kommentera


                    • #50
                      Färgen skulle jag säga är matt rostfärgad.
                      Vi har i butiken och jag tycker den är skitsnygg.

                      Färgen andas retro och nytt samtidigt. Den är klassisk men ändå inte "amba-röd" vilket jag tycker är najs.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 289 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 142 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 283 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      89 283 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 367 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X