ny haspelrulle(: - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ny haspelrulle(:

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • ny haspelrulle(:

    Hej! Jag är ny här och har funderat på en ny vertikalrulle, hade tänkt mej en daiwa megaforce så jag undrar om nån skulle ha erfarenhet av den, fiskar mest popper och jigg.
    Det är bara det att jag är lite skeptisk mot daiwa
    Senast ändrad av Blomster; 2014-02-26, 08:52.

  • #2
    Daiwa MF är ingen haspelrulle, men förvisso en populär vertikalrulle, till stor del beroende på twitchknappen som gör att du kan sköta rullen med en hand. Beträffande kvaliteten vet jag inget, men Daiwa tillverkar ju ett antal seriösa rullar, så den är nog inget att oroa sig för.

    Kommentera


    • #3
      Ja skrev fel :'D okej. Det är just det att twitch systemet verkar intressant men kvaliten är jag lite fundersam om :/

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Blomster Visa inlägg
        Ja skrev fel :'D okej. Det är just det att twitch systemet verkar intressant men kvaliten är jag lite fundersam om :/
        Nu har jag ingen uppfattning om multirullar. Men Daiwa är förstavalet för mig (Har en Procaster 2050X samt en Regal Z BR samt en 15 år gammal i 4000 storlek för trolling), tyvärr dåligt med bättre bakbromsade så jag har även en Shimano Twinpower CI4 . Oroa dig inte för kvaliteten på Daiwa -toppklass!

        Peter

        Kommentera


        • #5
          Vill du jag ska ändra rubriken åt dig om det nu är en multirulle och inte haspelrulle du är ute efter?

          On topic tror jag du blir nöjd med en Daiwa. Vill du ha lite högre kvalitet än på Megaforce finns det ju fler rullar med twitchin bar.

          Kommentera


          • #6
            Kan bara instämma i det föregående talare sagt, du behöver inte vara fundersam på kvaliten i en Daiwa. Det är en av de tre stora rulltillverkarna i världen, där de andra två är Shimano och ABU. Alla tre märkena har enklare, billigare rullar och dyrare, starkare, mer avancerade etc. Som svensk är det lätt att hylla ABU, men jag håller nog både Shimano och Daiwa snäppet högre. Men det är en helt personlig uppfattning och ämne för en annan tråd

            Back on topic! Köp en Daiwa, du blir inte missnöjd!

            Kommentera


            • #7
              ändra rubriken bara det blir väl nog att köpa en

              Kommentera


              • #8
                En shimano scorpion 1000xt borde ju funka. Den kastar iaf väldigt bra,fast de spelar ju inte så stor roll på en verticalrulle. Men bromsen är iaf silkeslen på min och rullen är liten o nätt. Fast saknar twichbar.
                Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                10 svar
                3 252 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Smolt
                av Smolt
                 
                Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                44 svar
                10 069 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Alman
                av Alman
                 
                Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                279 svar
                47 188 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Adam Huss  
                Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                535 svar
                88 668 visningar
                38 gillar
                Senaste inlägg Xerup
                av Xerup
                 
                Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                108 svar
                11 251 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Arbetar...
                X