Amba 2500 IAR-lager - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Amba 2500 IAR-lager

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Amba 2500 IAR-lager

    Har en fråga: Är det samma IAR-lager till 2500 som till de "vanliga" amborna?
    Köpte en 2500 som inte hade IAR-lager.
    Tacksam för svar.

    /mvh Uffe

  • #2
    Ambassadeur 2500 gjordes utan IAR-lager och det går inte att montera i efterhand. Dock gjordes modell 2500C/CI med IAR-lager. Köp en ny gavel om du inte klarar dig utan!

    Kommentera


    • #3
      Modellen är en 2500C fast utan IAR-lager. Det är mao andra dimensioner i dessa?

      Kommentera


      • #4
        Japp, ett ABU IAR-lager med bussning passar inte i din gavel. Man kan byta gavel mot en från 2500C IAR. Dock får man justera lite med shims/brickor samt ev. korta ner IAR-bussningen något för att det ska passa riktigt bra.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av uffe62 Visa inlägg
          Modellen är en 2500C fast utan IAR-lager. Det är mao andra dimensioner i dessa?
          Fel uttryckt av mig. De som alltid har IAR-lager heter CI och CIAR. Vissa 2500C kan ha IAR-lager, andra inte. Frågan har varit uppe ett par gånger och bilder hittar du här:

          Kommentera


          • #6
            Du måste även byta axeln då den är längre till Iar. Har fiskat med och utan. Har du bakspärrshake lagom på plats så märker du inte mycket i skillnad. /Ingemar

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av wiloboken Visa inlägg
              Du måste även byta axeln då den är längre till Iar. Har fiskat med och utan. Har du bakspärrshake lagom på plats så märker du inte mycket i skillnad. /Ingemar
              Vilken axel menar du, Ingemar? Den till huvuddrevet?

              Kommentera


              • #8
                Ja! Enligt Abu så är den annorlunda till de med iar. Det skall vara en längre. /Ingemar

                Kommentera


                • #9
                  Äh,enklare med en 45:a..IAR,alla möjliga utväxlingar,kanonbroms och det finns trim så det räcker

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av wiloboken Visa inlägg
                    Ja! Enligt Abu så är den annorlunda till de med iar. Det skall vara en längre. /Ingemar
                    Det förklarar varför jag haft lite strul med inpassningen

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    231 svar
                    32 077 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gösalf
                    av Gösalf
                     
                    Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
                    22 svar
                    11 038 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Äldre Id  
                    Startad av joens, 2018-03-18, 19:55
                    271 svar
                    47 613 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Herrlin
                    av Herrlin
                     
                    Startad av Flintpelle, 2022-01-17, 18:22
                    50 svar
                    6 178 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo
                     
                    Startad av Bilbo, 2025-03-22, 14:06
                    11 svar
                    1 029 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Bilbo
                    av Bilbo
                     
                    Arbetar...
                    X