Jaha då har man köpt sig en ny rulle igen! Valet föll på en Shimano Calais 201DC å frun bara suckade
när jag ringde från fiskemässan i Kista och berättade att jag bara var tvungen att köpa den för det var ju
så billigt att jag inte fick missa min drömrulle
Rullen lär nog hamna på mitt Fenwick Momentum Quadrant 10fot 8-32.
Vet inte än vilken lina jag sätter på men kanske provar nån klassisk PowerPro som jag har liggandes.
Nu är ju frågan ska man eller bör man tvätta ur lagren på denna rullen som på alla andra rullar eller är
det inget man gör på DC rullar från början.
Alla andra av min rullar oavsett Abu eller Shimano har haft fullt med fett i lagren å bara mått bra av lite
service från början för att avlägsna lite av allt överflödigt fett.
Jag har nog plockat isär alla rullar jag har i molekyler massor av gånger men det är ju lite skillnad på
att meka Traktor Amba å High Tech Japanare med DC.
när jag ringde från fiskemässan i Kista och berättade att jag bara var tvungen att köpa den för det var ju
så billigt att jag inte fick missa min drömrulle

Rullen lär nog hamna på mitt Fenwick Momentum Quadrant 10fot 8-32.
Vet inte än vilken lina jag sätter på men kanske provar nån klassisk PowerPro som jag har liggandes.
Nu är ju frågan ska man eller bör man tvätta ur lagren på denna rullen som på alla andra rullar eller är
det inget man gör på DC rullar från början.
Alla andra av min rullar oavsett Abu eller Shimano har haft fullt med fett i lagren å bara mått bra av lite
service från början för att avlägsna lite av allt överflödigt fett.
Jag har nog plockat isär alla rullar jag har i molekyler massor av gånger men det är ju lite skillnad på
att meka Traktor Amba å High Tech Japanare med DC.
Kommentera