Nytt kullager till Luna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt kullager till Luna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nytt kullager till Luna

    Tjoo
    Behöver nytt kullager till min luna 300L det är lagret som sitter vid iar lagret som behöver bytas vart köper jag det lättast ? kan tänka mig ett lite uppgraderat lager med..

  • #2
    http://www.hedgehog-studio.co.jp/ köpte jag lager till min luna , finns färdiga paket .
    Antingen väljer du ZR som är ett öppnare lager & är lättare att göra rent eller ZHi som är kapslad

    Polarn köpte ZHi & jag har köpt ZR , tycker min rulle kastar bättre än innan & då är min rulle ny , polarn som testar dom kapslade märker knappt någon skillnad

    Glöm inte verktyget för att få bort lagret .
    HEDGEHOG STUDIO is a shop specialized in tuning fishing reels. We deal in merchandise of Japanese high-precision bearings and alumite treatment parts, and also manufacture various metalworking products.
    Senast ändrad av Cosmoz 08; 2014-04-22, 11:02.

    Kommentera


    • #3
      Hmm behøver det lagret som sitter vid veven tydligen vad är det för storlek på det nån som vet?

      Kommentera


      • #4
        Ska du byta den vid veven då behöver du verktyget för att ta bort sprinten som sitter på axeln , då är det lika bra att byta båda lagren 27,75 dollars för båda lagrena

        Millionair 300 är samma Rulle
        HEDGEHOG STUDIO is a shop specialized in tuning fishing reels. We deal in merchandise of Japanese high-precision bearings and alumite treatment parts, and also manufacture various metalworking products.

        Bearing size : 1150ZHi (5mm x 11mm x 4mm) & 1030ZHi (3mm x 10mm x 4mm)
        Senast ändrad av Cosmoz 08; 2014-04-22, 11:55.

        Kommentera


        • #5
          hmm när jag plocka isär rullen sist så låg det lagret løst uppe på det är nr 89 jag behöver http://daiwafishing.com.au/wp-conten...-LUNA-300L.pdf

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av JiBbR Visa inlägg
            hmm när jag plocka isär rullen sist så låg det lagret løst uppe på det är nr 89 jag behöver http://daiwafishing.com.au/wp-conten...-LUNA-300L.pdf
            Aha då blev det annorlunda
            Kolla med www.bios.se eller http://www.mikesreelrepair.com/

            Kommentera


            • #7
              A får kolla runt lite tack för hjälpen.

              Kommentera


              • #8
                Om det är ett vanligt kullager är det väl bara att mäta det och kolla på t.e.x Kullagergrossisten?

                Kommentera


                • #9
                  Rullen är en bit bort och behöver ha ett nytt kullager när jag kommer till sverige igen annars hadde jag mätt själv. Knakse någon annan som gjort det tidigare?

                  Kommentera


                  • #10
                    denna kullager sats säljs för luna 300. borde vara det största av lagrena jag är ute efter alltså 8x14x4 ? http://www.bocabearings.com/bearing-...300-baitcaster

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    231 svar
                    32 046 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gösalf
                    av Gösalf
                     
                    Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
                    22 svar
                    10 968 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Äldre Id  
                    Startad av joens, 2018-03-18, 19:55
                    271 svar
                    47 545 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Herrlin
                    av Herrlin
                     
                    Startad av Flintpelle, 2022-01-17, 18:22
                    50 svar
                    6 153 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo
                     
                    Startad av Bilbo, 2025-03-22, 14:06
                    11 svar
                    1 025 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Bilbo
                    av Bilbo
                     
                    Arbetar...
                    X