Shimano calcutta livslängd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano calcutta livslängd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano calcutta livslängd

Hallå någon som vet hur länge en shimano calcutta d håller

Om du låter den ligga kvar i lådan så håller den troligtvis i årtusenden

Kommentera

Jag har kört min 301d i nått år nu och den går fortfarande som en klocka. Går tom bättre nu.

Kommentera

Har inget att gå på direkt, men om man jämför med lågprofil rullar så betydligt längre.

Calcuttan är ju byggd som en stridsvagn, skulle tro att om man håller efter den och byter eventuellt skadade delar i tid .... så kommer mina barnbarn att fiska med den

Kommentera

Rätt skött så lär den nog hålla i evigheter. Fast spollager lär man få räkna med att byta ibland som på alla andra rullar. Fast sen beror de ju på hur den anvvänds o hur ofta. Tex sett jerkfiskare som verkligen står o slår o piskar med spöt så de bara sjunger i grejerna,då lär den antagligen inte hålla så länge.
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Är Calcuttas värd sitt pris eller finns det bättre rullar i samma prisklass

Kommentera

Ursprungligen postat av Glada laxen Visa inlägg
              Är Calcuttas värd sitt pris eller finns det bättre rullar i samma prisklass
              Det kan egentligen bara du själv avgöra. Du kan fiska lika bra med en Penn Pursuit för 499 spänn från XXL men det är kanske inte en sådan rulle du vill ha? ABU:s runda Ambassadeurer håller och fiskar också väldigt bra men om de är bättre än Shimanos rullar beror mycket på tycke och smak. Om du köper en Calcutta, trivs med den och sköter om den väl så kommer du antagligen om några år att ha glömt vad den kostade och gissningsvis så kommer den (i likhet med de flesta kvalitetsrullar) att hålla i princip hur länge som helst. Sabbar du den (vilket är ganska enkelt) så kommer du att tycka att den var ett dåligt köp.

Kommentera

Jag tycker den är värd de,svårt o hitta nån som är bättre direkt ur kartongen. Fast shimano är ju tyvärr lite överprisade i sverige. Så nan tjänar lätt några kronor om man köper utomlands.
                Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Jag har kört mycket av Abus rullar och tycker inte att de är så värst hållbara, samt känslan är mer plastig !

Kommer hålla mig uteslutande till Shimano och Daiwa i framtiden, sedan är jag lite färgad av en Revo Neos som bega samman efter ca 3 månader utan att kunna räddas.

Dock är jag väldigt glad i Abus spön tycker de är riktigt sköna,

Kommentera

Calcutta D har tjockare gods än mina TE och CQ och några av mina calcutta rullar är snart 10 år gamla eller mer och dom känns fortfarande som nya. Lite underhåll ibland kan göra underverk.
                    Fiskare ute i världen brukar säga att det är bara Calcutta Conquest och kackerlackor som kommer att överleva en kärnkatastrof, så där har du svaret.

//T
                    Senast ändrad av tonyex; 2014-07-10, 16:02.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 815 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki