Revo Rocket - abborre fiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo Rocket - abborre fiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Revo Rocket - abborre fiske?

Tänkte skaffa en multirulle till abborre fisket... Å har alltid varit sugen på att testa revo rocketen.

Någon som testat rullen för lätta beten? Sugen på att ha den till små jiggar på 5g upp till max 10g, balsa poppers osv.

Tänkte köra med 0.20 nylon lina, vet inte om de funkar så bra på dessa lågprofilare då jag icke testat att köra med nylon på någon.

Tycker inte jag hittar någon bra info om rullen någonstans på just detta...
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Ska funka fint med nylon iaf... Funkar ju galant med FC som de pumpar i staterna..

Kommentera

Jag kör 0,25 nylon på en del av mina multisar vid havsöringsfiske och det funkar kanon att kasta med .....har även kört en del jiggfiske med en gammal Ambassadeur 1500 laddad med nylon och även detta funkar...

Sen föredrar jag dock personligen att använda en stum lina vid jiggfisket för att få bättre känsla och kunna registrera minsta lilla nafs efter jiggen......detta är dock en smaksak....att kasta med nylon funkar dock som sagt utmärkt....

/S
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Tror att rocketen fungerar bra till det, har en själv, men bara kastat tyngre vikter.

men det är inga problem alls att kasta med den och den är underbart mjuk i invevningen.

invevningshastigheten gör inget egentligen, bara att veva lite långsammare, sen är det smidigt om fisken rusar att bara ta några snabba vevtag så är linan spänd på direkten.

Har beslutsångest ifall jag ska sälja denb och köpa ett nytt spö till min andra haspelrulle eller ha kvar den och spara pengar till ett spö

Kommentera

Tänkte köra med 0.20 nylon lina, vet inte om de funkar så bra på dessa lågprofilare då jag icke testat att köra med nylon på någon.
          Betydligt mindre risk för strul med en nylonlina oavsett om rund eller platt Multi-rulle.

Kommentera

Var själv lite sugen på rocketrullen men två saker avgjorde mitt val att avstå köpet. Det första är utväxlingen som känns helt onödigt. Sen combo med centrifugalbroms/magnetbroms. Känns overkill. Ja och sen är den inte helt billig heller, och i den prisklassen finns bättre alternativ.

Kommentera

Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
              Var själv lite sugen på rocketrullen men två saker avgjorde mitt val att avstå köpet. Det första är utväxlingen som känns helt onödigt. Sen combo med centrifugalbroms/magnetbroms. Känns overkill. Ja och sen är den inte helt billig heller, och i den prisklassen finns bättre alternativ.
              Vilka alternativ?

Kommentera

Ursprungligen postat av mälarnjakob Visa inlägg
                Vilka alternativ?
                Om du kan tänka dig import så shimano scorpion 1000/1001 xt eller shimano brenious. Revo MGX hittar du begagnad runt 1500 kr. Sen är det nog så att du klarar dig med de enklaste rullarna om du inte ska kasta under 7 gram.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                231 svar
                32 010 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Gösalf
                av Gösalf