Rullfunderingar, multi, gädda... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rullfunderingar, multi, gädda...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
    då skulle jag hellre välja en Daiwa Lexa....
    Ja det verkar vara lite blandade åsikter om just nacl...? Medan lexan ständigt blir hyllad... Får suga på karamellen ett tag till, C4:an får jobba på nu under hösten så får det nog bli en ny rulle till vårfisket.

Kommentera

Kollar du på ambassadeurer , då är VC Pike & JB,n det jag skulle titta på , mest för att dom är lätta att trimma .

Sugen på lågprofilare titta/känn på Shimano Curado 301E den är flera strån vassare än ABU Naci , Daiwa Lexa & Quantum EXO .
      Curadon är den första lågprofilaren som håller den klass jag önskar .
      Den kastar låååångt , stabil , tyst & silkes len att veva .
      ABU , Daiwa & Quatum är bra rullar men dom kommer inte upp i samma klass som Shimanon .

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
        Kollar du på ambassadeurer , då är VC Pike & JB,n det jag skulle titta på , mest för att dom är lätta att trimma .

Sugen på lågprofilare titta/känn på Shimano Curado 301E den är flera strån vassare än ABU Naci , Daiwa Lexa & Quantum EXO .
        Curadon är den första lågprofilaren som håller den klass jag önskar .
        Den kastar låååångt , stabil , tyst & silkes len att veva .
        ABU , Daiwa & Quatum är bra rullar men dom kommer inte upp i samma klass som Shimanon .
        Det lutar åt en rund amba, de ligger bra i handen. Anledningen till att nacl dök upp på listan var att den var på rea och kändes prisvärd. Men det får nog bli en rund jäkel ändå.

Testade faktiskt en curado 301 för ett tag sedan, på ett bft roots spinnspö, makalöst härlig combo.

Kommentera

Men det får nog bli en rund jäkel ändå.
          Det gör du rätt i, min första Toro NaCl flagnade färgen på nästan så fort jag började använda den, efter ett tag började även lagren låta skumt.

Gick då tillbaka med den till butiken och fick en ny, en så länge är det bara lagren som börjat och låta och prestera lite sämre på den, färgen sitter faktiskt kvar.

Blir väl att fiska med den ett tag till för att se om färgen sitter fast, och om så är fallet köpa bättre lager som inte ger missljud och sämre prestation redan efter ett par fisketurer.
          Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-10-29, 19:09.

Kommentera

Sitter det inte hcpr lager i toron? De brukar vara riktigt bra.
            Testa att tvätta ur dem och ge dem lite olja så blir det kanske bättre.

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Det gör du rätt i, min första Toro NaCl flagnade färgen på nästan så fort jag började använda den, efter ett tag började även lagren låta skumt.

Gick då tillbaka med den till butiken och fick en ny, en så länge är det bara lagren som börjat och låta och prestera lite sämre på den, färgen sitter faktiskt kvar.

Blir väl att fiska med den ett tag till för att se om färgen sitter fast, och om så är fallet köpa bättre lager som inte ger missljud och sämre prestation redan efter ett par fisketurer.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
            Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
            41 svar
            32 220 visningar
            18 gillar
            Senaste inlägg Micki.S