Ursprungligen postat av byggarn
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rullfunderingar, multi, gädda...
Collapse
X
-
Kollar du på ambassadeurer , då är VC Pike & JB,n det jag skulle titta på , mest för att dom är lätta att trimma .
Sugen på lågprofilare titta/känn på Shimano Curado 301E den är flera strån vassare än ABU Naci , Daiwa Lexa & Quantum EXO .
Curadon är den första lågprofilaren som håller den klass jag önskar .
Den kastar låååångt , stabil , tyst & silkes len att veva .
ABU , Daiwa & Quatum är bra rullar men dom kommer inte upp i samma klass som Shimanon .
Kommentera
-
Det lutar åt en rund amba, de ligger bra i handen. Anledningen till att nacl dök upp på listan var att den var på rea och kändes prisvärd. Men det får nog bli en rund jäkel ändå.Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggKollar du på ambassadeurer , då är VC Pike & JB,n det jag skulle titta på , mest för att dom är lätta att trimma .
Sugen på lågprofilare titta/känn på Shimano Curado 301E den är flera strån vassare än ABU Naci , Daiwa Lexa & Quantum EXO .
Curadon är den första lågprofilaren som håller den klass jag önskar .
Den kastar låååångt , stabil , tyst & silkes len att veva .
ABU , Daiwa & Quatum är bra rullar men dom kommer inte upp i samma klass som Shimanon .
Testade faktiskt en curado 301 för ett tag sedan, på ett bft roots spinnspö, makalöst härlig combo.
Kommentera
-
Det gör du rätt i, min första Toro NaCl flagnade färgen på nästan så fort jag började använda den, efter ett tag började även lagren låta skumt.Men det får nog bli en rund jäkel ändå.
Gick då tillbaka med den till butiken och fick en ny, en så länge är det bara lagren som börjat och låta och prestera lite sämre på den, färgen sitter faktiskt kvar.
Blir väl att fiska med den ett tag till för att se om färgen sitter fast, och om så är fallet köpa bättre lager som inte ger missljud och sämre prestation redan efter ett par fisketurer.Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-10-29, 19:09.
Kommentera
-
Sitter det inte hcpr lager i toron? De brukar vara riktigt bra.
Testa att tvätta ur dem och ge dem lite olja så blir det kanske bättre.
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggDet gör du rätt i, min första Toro NaCl flagnade färgen på nästan så fort jag började använda den, efter ett tag började även lagren låta skumt.
Gick då tillbaka med den till butiken och fick en ny, en så länge är det bara lagren som börjat och låta och prestera lite sämre på den, färgen sitter faktiskt kvar.
Blir väl att fiska med den ett tag till för att se om färgen sitter fast, och om så är fallet köpa bättre lager som inte ger missljud och sämre prestation redan efter ett par fisketurer.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Satte in 1x karbonskiva och 1x av orginal 3x filtringar så nu är bromsen helt perfekt så det är redo...3 Foton
-
Kanal: Rullar
2025-09-04, 11:02 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar
32 220 visningar