Jag har köpt en begagnad shimano calcutta 100xt i bra mekaniskt skick, men lite sämre kosmetiskt. Jag köpte den med tanken att jag ska göra om den lite i vinter för att få bort värsta fiskesuget.
Behov:
Jag vill ha en skön rulle till jiggfiske med vikter mellan 10 - 30g. Under 10g kör jag trimmad cq50 och över 30g en orginal conquest 100.
Nya delar som ska användas:
Avail microcast spole (redan hemma)
Hedgehogs kattobi air kullager
Vevknoppar i aluminium, förmodligen från zpi
Jobbet:
Jag har tänkt att få bort anodiseringen på alla guldfärgade ytor för att sedan polera upp en så fin yta som möjligt. Det är här svårigheterna börjar, är det nån här inne som gjort något liknande?
Tips på medel att ta bort anodiseringen med? Jag har läst om både kaustiksoda och ketchup, men det borde väl finnas något med "seriöst" medel att använda?
Hur gör man för att få bästa puts/yta på rå aluminium?
//Marcus
Behov:
Jag vill ha en skön rulle till jiggfiske med vikter mellan 10 - 30g. Under 10g kör jag trimmad cq50 och över 30g en orginal conquest 100.
Nya delar som ska användas:
Avail microcast spole (redan hemma)
Hedgehogs kattobi air kullager
Vevknoppar i aluminium, förmodligen från zpi
Jobbet:
Jag har tänkt att få bort anodiseringen på alla guldfärgade ytor för att sedan polera upp en så fin yta som möjligt. Det är här svårigheterna börjar, är det nån här inne som gjort något liknande?
Tips på medel att ta bort anodiseringen med? Jag har läst om både kaustiksoda och ketchup, men det borde väl finnas något med "seriöst" medel att använda?
Hur gör man för att få bästa puts/yta på rå aluminium?
//Marcus
Kommentera