Tjena!
Ja, nu har det släppts ännu en JB och jag är lite nyfiken på om nån hunnit testat/skruvat den!
Uppgraderingarna ska ju vara de nya dreven i "supermässing" samt den lite längre veven. Är alltid skeptisk när man lägger till "super" framför något som är rätt dåligt. Nån som vet vad detta "super" är? Är det kanske fintandade drev?
Annars är jag ett fan av den rostfria utväxlingen som typ aldrig tar slut men jag antar att den är dyr att tillverka.
----------------------------------------------------------------------------
Sammanställning för de som inte orkar plöja igenom hela tråden:
Uppdateringarna för Ambassadeur JB 2011 är:
-Nytt material i dreven vilket ABU kallar för supermässing. Detta skall enligt ABU vara av en hårdare legering än de tidigare utväxlingarna. Om de kommer hålla bättre än de rostfria utväxlingarna visar sig med tiden, men dreven är tidigare beprövade på t.ex. Record- och Predatorrullarna.
-Finns nu också som 6.3:1 och då med förlängd enkelvev
-Ny inåtböjd vev/stjärnhjul. Om det här är en designgrej eller om det är för att flytta in kraften lite för att spara på t.ex. frinav är oklart.
I övrigt är det samma rulle som tidigare förutom att man bytt lite färger.
Ja, nu har det släppts ännu en JB och jag är lite nyfiken på om nån hunnit testat/skruvat den!
Uppgraderingarna ska ju vara de nya dreven i "supermässing" samt den lite längre veven. Är alltid skeptisk när man lägger till "super" framför något som är rätt dåligt. Nån som vet vad detta "super" är? Är det kanske fintandade drev?
Annars är jag ett fan av den rostfria utväxlingen som typ aldrig tar slut men jag antar att den är dyr att tillverka.
----------------------------------------------------------------------------
Sammanställning för de som inte orkar plöja igenom hela tråden:
Uppdateringarna för Ambassadeur JB 2011 är:
-Nytt material i dreven vilket ABU kallar för supermässing. Detta skall enligt ABU vara av en hårdare legering än de tidigare utväxlingarna. Om de kommer hålla bättre än de rostfria utväxlingarna visar sig med tiden, men dreven är tidigare beprövade på t.ex. Record- och Predatorrullarna.
-Finns nu också som 6.3:1 och då med förlängd enkelvev
-Ny inåtböjd vev/stjärnhjul. Om det här är en designgrej eller om det är för att flytta in kraften lite för att spara på t.ex. frinav är oklart.
I övrigt är det samma rulle som tidigare förutom att man bytt lite färger.
Kommentera