Jag använder haspelrullar och tycker det funkar bra. Behövs ju egentligen inga avancerade ställ, bara att luta spöt mot pinnen som håller vippan. Beg bra haspelrullar kan du hitta billigt och då får du rullar som funkar att kasta med, till skillnad från sk ismeterullar som bara är skräp rakt igenom.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
multirulle eller haspel vid ismete ?
Collapse
X
-
Jag använder så gott som exakt samma klämma med vippa apterad. Men med en haspelrulle blir det ingen hit för rullen ligger ändå åt sidan - det blir lite bökigt men inte omöjligt.Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg(Du känner ju till det sir men) en sån här limklämma "funkar" men är jävligt vingligt.
http://www.jula.se/catalog/verktyg-o...klamma-157201/sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Även om du har en klämma i bakkant? Har för mej det funkade men kan missminna mej. Hade nåra spön i gamla angeldon, då kommer toppen upp lite högre. kanske var då det funkade..Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggJag använder så gott som exakt samma klämma med vippa apterad. Men med en haspelrulle blir det ingen hit för rullen ligger ändå åt sidan - det blir lite bökigt men inte omöjligt.
Kommentera
-
ok, tänkte jag skulle modifiera om angeldonen och ta bort rullen och sätta dit någon typ av krok, eventuelt en lång skruv som bara är gängad till hälften. menmen med erfarenhet och envishet kommer man långt så det blir att testa sig fram resten av säsongen
Kommentera
-
Jag har bara en klämma i främre delen av spöet likt det här (med multi behöver jag bara en klämma): http://www.fiskesnack.com/forum/show...g-p%C3%A5-isen!Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inläggÄven om du har en klämma i bakkant? Har för mej det funkade men kan missminna mej. Hade nåra spön i gamla angeldon, då kommer toppen upp lite högre. kanske var då det funkade..
Visst får man upp haspelrullen en bit upp med en bakre klämma. Men klämman ska vara bra stor så rullen kan hänga fritt.
Jag försöker inte bevisa att jag har rätt utan vill visa att multin är smidigare till ismete. Behövs bara en klämma per spö o.s.v.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Undertecknad har under ett antal år använt en s k centerpin-rulle med utmärkt resultat. Dess egenskaper tangerar EMÅ de bästa dito från både haspel-, liksom multivärlden.
~Paul~
Kommentera
-
Tråkmåns, ville ju pennfajtas lite!;-)Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggJag försöker inte bevisa att jag har rätt utan vill visa att multin är smidigare till ismete. Behövs bara en klämma per spö o.s.v.
Nej då, inte jag heller. Jag "bollar lite" bara:-)
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
31 890 visningar