Ursprungligen postat av Exxet
Visa inlägg
Inte f-n behöver du betala fyra fem laxar för ett bra jerkset. En JB, en för ändamålet, minst sagt, lämplig rulle, kan du få med ett användbart spö för ett par-tre tusen som combo.Däremot har han mer än rätt när han uppmanar dig att kolla vad du köper innan köp. Och att lita på en försäljare är kanske inte alltid leder till felköp. Det finns seriösa sådana. Jag har själv råkat ut för en som avrådde från comboköp och i stället hjälpte mig plocka ihop ett för ändamålet lämpat set för nästa samma peng...
Men i ditt fall tycks säljarens kompetens vara mer riktad åt affärshållet än fiskehållet. Rullen du köpt känner jag inte till, men det skulle förvåna mig om den höll mer än en säsong för jerkfiske med exempelvis Buster jerk eller liknande vanliga jerkbeten.
Nu framgår det inte vad det var för spö du fick med i setet. Men förhoppningsvis är det ett spö som du kan använda och komplettera med en riktig jerkrulle. Antingen direkt nu och ha din nyinköpta rulle för lättare fiske eller vertikalfiske, eller när den ger upp sin sista suck som jerkrulle...

Kommentera