Abus rullservice - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abus rullservice

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Abus rullservice

    Hallå alla! Long time no see, är tillbaka för ett tag iallafall :-)

    Har en rulle (5600 Predator) som aldrig funkat särskilt bra, har alltid haft missljud och dåliga kastlängder, detta har lett till att jag använt mina andra 3 ambor istället.

    Men nu tänkte jag göra slag i saken och få den fixad. Jag har tidigare fått mig tillskickat delar från Abu men tycker nu inte att jag orkar riktigt pilla själv, dessutom var rullen dyr och har som sagt aldrig kastat bra.

    Så jag hittade att man bara kunde skicka in rullen till Abu och få den fixad (finns adress i dokumentationen till rullen) jag har köpt rullen på nätet och det är ju ingen ide att jag skickar den till den butiken direkt.

    Står ju inget om att man ska skicka med garantibevis etc så det verkar ju vara en för bra service egentligen, men det är ju lite av Abus kännemärke har jag förstått.

    Så, hur långt tid tar Abu på sig att kolla på rullen? Är det någon som skickat in och fått tillbaka grejerna hyfsat snabbt? Är det nåt annat man ska tänka på?
    Är det blåål eller vralåk?

  • #2
    Garantibevis tycker jag du ska skicka med om den fortfarande ligger inom garantitiden men det bör den ju göra om det är en predator. Om något "konstigt" verkar galet med den som dom menar är fabrikationsfel så går det på garanti men om det är en regelrätt service får du betala för frakten, delarna och tiden för arbetet. Kan gå på allt ifrån en hundring till ett par hundra kronor.

    Tiden det tar beror lite på när du skickar den. Nu är ju en bra tid att skicka. Juli är en dålig tid att skicka av uppenbara skäl. Räkna med 1-2 veckor ink. postgång skulle jag säga. Om du har otur; 3.

    Kommentera


    • #3
      Tack för svaret! Skickade iväg den idag och har redan ångest för att paketet ska gå upp i posten :-( hoppas på mindre än två veckor eftersom det är blekingedags nästnästa helg.

      Ska uppdatera tråden angående hur det gick.
      Är det blåål eller vralåk?

      Kommentera


      • #4
        Kom på att detta kanske inte var sådan bra idé ändå. Ska iväg på fredag och fiska. Har två andra rullar jag kan använda men det kommer kännas surt att gå och hoppas på att dessa hinner fram innan jag sticker. Håller tummarna.
        Är det blåål eller vralåk?

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
        10 svar
        3 289 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Smolt
        av Smolt
         
        Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
        44 svar
        10 141 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Alman
        av Alman
         
        Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
        279 svar
        47 282 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Adam Huss  
        Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
        535 svar
        89 267 visningar
        38 gillar
        Senaste inlägg Xerup
        av Xerup
         
        Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
        108 svar
        11 367 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Arbetar...
        X