Hallå alla! Long time no see, är tillbaka för ett tag iallafall :-)
Har en rulle (5600 Predator) som aldrig funkat särskilt bra, har alltid haft missljud och dåliga kastlängder, detta har lett till att jag använt mina andra 3 ambor istället.
Men nu tänkte jag göra slag i saken och få den fixad. Jag har tidigare fått mig tillskickat delar från Abu men tycker nu inte att jag orkar riktigt pilla själv, dessutom var rullen dyr och har som sagt aldrig kastat bra.
Så jag hittade att man bara kunde skicka in rullen till Abu och få den fixad (finns adress i dokumentationen till rullen) jag har köpt rullen på nätet och det är ju ingen ide att jag skickar den till den butiken direkt.
Står ju inget om att man ska skicka med garantibevis etc så det verkar ju vara en för bra service egentligen, men det är ju lite av Abus kännemärke har jag förstått.
Så, hur långt tid tar Abu på sig att kolla på rullen? Är det någon som skickat in och fått tillbaka grejerna hyfsat snabbt? Är det nåt annat man ska tänka på?
Har en rulle (5600 Predator) som aldrig funkat särskilt bra, har alltid haft missljud och dåliga kastlängder, detta har lett till att jag använt mina andra 3 ambor istället.
Men nu tänkte jag göra slag i saken och få den fixad. Jag har tidigare fått mig tillskickat delar från Abu men tycker nu inte att jag orkar riktigt pilla själv, dessutom var rullen dyr och har som sagt aldrig kastat bra.
Så jag hittade att man bara kunde skicka in rullen till Abu och få den fixad (finns adress i dokumentationen till rullen) jag har köpt rullen på nätet och det är ju ingen ide att jag skickar den till den butiken direkt.
Står ju inget om att man ska skicka med garantibevis etc så det verkar ju vara en för bra service egentligen, men det är ju lite av Abus kännemärke har jag förstått.
Så, hur långt tid tar Abu på sig att kolla på rullen? Är det någon som skickat in och fått tillbaka grejerna hyfsat snabbt? Är det nåt annat man ska tänka på?
Kommentera