Shimano Calcutta Conquest 100 dc - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Calcutta Conquest 100 dc

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano Calcutta Conquest 100 dc

Hej,

Jag har beställt en rulle enligt rubrik samt en Antares HG. Är någon av dess bra för fiske med lätta beten. Har även tittat på Excense DC eller Calais DC och undrar då om någon av dessa också är bra för fiske med lätta beten (under 7 gram). Vet att Tony x kan det här med japanska rullar hoppas att du ka hoppa in och hjälpa mig.

Nilsing

Finns lite att läsa om här http://www.fiskesnack.com/forum/show...hlight=finesse

Själv är jag sugen på en Aldebaran , men det är lite för mycket pengar. Väntar tills den går ner i pris innan jag slår till.

Kommentera

För beten under 10g , då tycker jag att Exsence funkar mkt bättre om man vill ha DC alltså. Om man kan klara sig utan DC, då finns en uppsjö fiskerullar som skulle fungera fint.

Nya Alde och Metanium [om man pratar Shimano rullar] är riktig fina rullar. Daiwa och Abu har kommit med några fina rullar de med. Personligen tycker jag att MM, X-Ship , vibrationsfria spolar [S3D] och SVS Infinity är en oslagbar kombination, så alla mina nya rullar ska ha det framöver, tills det kommer nya features/förbättringar som är bättre såklart.

... och antares HG filmen kan man titta några gånger till: https://www.youtube.com/watch?v=CSKjAIb8oxk

I inlägget ovan fick du en tråd att läsa som handlar som just sådana rullar.

//T
      Senast ändrad av tonyex; 2015-04-09, 20:13.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
      231 svar
      32 086 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Gösalf
      av Gösalf