ABU rulltrim/reservdelar prislista - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU rulltrim/reservdelar prislista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fogeljazz
    replied
    Ursprungligen postat av Kr0nbl0m Visa inlägg
    Det var det jag funderade på, om man kan ta en som är till 4-6000 och fixa till böjen själv
    Japp, det går fint. Har testat det själv till en 1500C. Tog en lättad spridare till en 4-6000 och bockade själva linföraröglan med orginalet som mall. Tar man det lite försiktigt med tången så går det bra

    Lämna en kommentar:


  • Hafskorv
    replied
    Jag är inte säker på priset, men jag tror det var runt 150Kr exklusive moms, Nej, det är inte keramisk knivbult till den rullen..

    Lämna en kommentar:


  • Gösta
    replied
    Ursprungligen postat av Hafskorv Visa inlägg
    För övrigt är Linspridaren till en 2600C Elite gjord i aluminium och ser identisk ut med den reelman säljer...
    Och den kostar? Är den med keramisk knivbult? Tycker Reelmans pris är humant...

    Lämna en kommentar:


  • Hafskorv
    replied
    Är det någon som vet hur mkt en blå UT spole till en 2500c väger?

    Lämna en kommentar:


  • Hafskorv
    replied
    För övrigt är Linspridaren till en 2600C Elite gjord i aluminium och ser identisk ut med den reelman säljer...

    Lämna en kommentar:


  • Kr0nbl0m
    replied
    Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
    http://www.reelman.se/
    Där finns lättare spridare och keramisk knivbult till 25:or...

    Edit: Har i och för sig inte provat men det är ju en helt annan böj på spridaren till 5000 jämfört men 2500/1500. Och i Svänga uppger man (Roger) att man inte har någon lättare spridare till 25:an...

    Det var det jag funderade på, om man kan ta en som är till 4-6000 och fixa till böjen själv

    Lämna en kommentar:


  • Gösta
    replied
    http://www.reelman.se/
    Där finns lättare spridare och keramisk knivbult till 25:or...

    Edit: Har i och för sig inte provat men det är ju en helt annan böj på spridaren till 5000 jämfört men 2500/1500. Och i Svänga uppger man (Roger) att man inte har någon lättare spridare till 25:an...
    Senast ändrad av Gösta; 2015-11-10, 08:30.

    Lämna en kommentar:


  • Kr0nbl0m
    replied
    Någon som vet om de lättade linspridarna som ABU och Sportfiskeboden säljer även passar till en 2500c ?

    Lämna en kommentar:


  • Mankan G
    replied
    Ursprungligen postat av wiloboken Visa inlägg
    Jag vet det då jag fick byta de delarna. Fick lite delar över så jag byggde en till på delarna utan iar då. Jag kan med kolla så får du besked om exakt vilka delar som inte stämmer. /Ingemar
    Tröttnade på alla olika sprängskisser. Du hade givetvis rätt. Måste även byta bottenplattan då en längre axel behövs. Precis som du skrev. Det behövs även lite annat smått o gott. Jag tog en genväg och köpte en komplett NY högergavel med iar och vev på eBay. Det blev billigare än att köpa allt löst. Det går att få tag på delarna i rätt färg i japan men inte hos ABU. Gissar att den nya inte har carbon tex lameller men jag kan flytta över de från den gamla gaveln.

    Lämna en kommentar:


  • gabbu
    replied
    https://m.facebook.com/pages/Reely-R...41125069381527

    Bläddra ner till videoklippet daterat den 2:a juli så ser man skillnaden på en kullagrad vevaxel kontra standard.
    Senast ändrad av gabbu; 2015-11-06, 23:01.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
10 svar
3 252 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Smolt
av Smolt
 
Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
44 svar
10 069 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Alman
av Alman
 
Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
279 svar
47 190 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Adam Huss  
Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
535 svar
88 679 visningar
38 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
108 svar
11 266 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Arbetar...
X