2014/2015 Shimano Calcutta Conquest - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2014/2015 Shimano Calcutta Conquest

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
    Tycker magkänslan är det viktigaste i hela biten om man vill köpa fiskeprylen och sedan bruka den eller bara titta på den. TT recensioner kan vara bra då man vill ha en utförlig förklaring av rullen och varför vissa funktioner fungerar som dem gör och inte bara säga kastbromsen fungerar utmärkt även fast det är själva poängen och resten är bara nördigt.

Lite offtopic: Spolade på linan lite löst på min 301a och var så taggad på att fiska så jag glömde släppa ut den och veva in med bra motstånd. Hade inte heller rört kast bromsen... Slutsatsen blev mitt värsta skatbo på flera år om inte alltid men efter lite sura miner, fula ord och lite justeringar så kastar den nu lika bra som mina CQ201or.
    Exakt så gjorde jag också första turen, men det är ju inget jag kan skylla på utrustningen.
    Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Nej att jag är ett jävla klantarsle kan inte skyllas på utrustningen men efter alla rullköp och lin byten känns det som jag borde ha bättre koll. Men är gäddsuget igång så lämnar jag tydligen visst vett hemma =)

Har du testa stora flash/marabou spinnare i motvind ännu trots hur sköna guldisarna är så måste fingret ibland vara på sin vakt...

Kommentera

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
        Nej att jag är ett jävla klantarsle kan inte skyllas på utrustningen men efter alla rullköp och lin byten känns det som jag borde ha bättre koll. Men är gäddsuget igång så lämnar jag tydligen visst vett hemma =)

Har du testa stora flash/marabou spinnare i motvind ännu trots hur sköna guldisarna är så måste fingret ibland vara på sin vakt...
        För min del räcker det tydligen med några rejäla följare.

Spinnare är ju ett eget kapitel, oavsett rulle så kan dom ju få för sig att stanna i luften lite när som helst.
        Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
        11 svar
        3 807 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg PrN-Sweden