Hejsan håller på och gör service på min 5600 djb hs som fick slita hårt ifjol och såg att iar lagret var rostigt och dåligt, är det bara att knacka ut lagret eller behöver man någon hylsa för att knacka ut det ?
Då man nu färdigt har rullen sönderplockad började jag fundera på om jag skulle trimma den på samma gång, men då undrar jag vad som löns att byta ? sitter ju färdigt bussningar i den, löns det att byta till sintrade bronsbussningar ? Kanske lättad linförare med keramisk knivbult ?
Att byta spolen skulle ju vara ett alternativ men då jag gillar den röda spolen som sitter där och jag har inte hittat lättare spolar i röd ?
Har läst runt lite men blev inte riktigt klok på vad jag ska göra ?
På rullen sitter en 0.35 tracer braid och använder beten allt från 30-130g
Haft en del problem med overrun/skatbo men kanske det är fel på mig
Då man nu färdigt har rullen sönderplockad började jag fundera på om jag skulle trimma den på samma gång, men då undrar jag vad som löns att byta ? sitter ju färdigt bussningar i den, löns det att byta till sintrade bronsbussningar ? Kanske lättad linförare med keramisk knivbult ?
Att byta spolen skulle ju vara ett alternativ men då jag gillar den röda spolen som sitter där och jag har inte hittat lättare spolar i röd ?
Har läst runt lite men blev inte riktigt klok på vad jag ska göra ?
På rullen sitter en 0.35 tracer braid och använder beten allt från 30-130g
Haft en del problem med overrun/skatbo men kanske det är fel på mig

Kommentera