Shimano metanium dc hg left - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano metanium dc hg left

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano metanium dc hg left

Ända sen man var liten grabb och läste om shimanos första dc-rulle så har det alltid funnits en stor fascination. Jag menar, vem tycker egentligen inte att det är skithäftigt med en digital kastbroms ? Jag vet att jag gör det iaf, man läste febrilt allt man kunde hitta och jag tror inte att man riktigt greppade hur stort detta verkligen var.

Sagt och gjort, min fascination har nu mer fått läggas åt sidan och ist så har "väntan" fått ta över den positionen ! Jag gjorde nämligen som sådant att jag beställde en Shimano metanium dc hg left igår och väntar spänt på posten.

Jag kommer ha endast två uppsättningar för mitt borre/gös/streetfiske ( om jag inte blir dökär i metanium dc, för då kan det hända att gamla kitet får stryka på foten... Och att ännu en dc rulle hamnar i min ägo )

Kommer göra en rewiew för er alla att kika på senare. kanske i textbaserat format! Men troligen i filmat.

Skall bli enormt kul att se hur rullen presterar i motvind osv ! Lätta beten, and so on.
    Lever den upp till hälften av hypen så kommer det bli dyrt för mig !

Tanken är att rullen skall få sitta på ett illex ashura The artist 5-14 gr !

Men tar gärna emot tips på spön som är rappa i klingan utan att tappa känsla då det dropshotas mkt abborre och gös !

//Rasmus

Har oxå kikat på den, verkar riktigt najs. Väntar med spänning på rewiew!

Kommentera

Fyfan så kul!
      Var inne på en CQ100 DC men föll på målsnöret och köpte en vanlig utan DC.
      Man ångrar sig lite då och då men så använder man den och den fungerar fan underbart.

DC lär ju vara minst lika bra!
      Ingen fisk är chans för fisk.
      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Aah det skall bli sjukligt skoj att äntligen få äga en dc ! Sen att metanium i grund och botten är skitsnygg är enbart positivt !

Hört rykten om att i rätt händer så kastar den över 60 meter med 10 gr och 3" jigg ! Stämmer detta så blir det dyrt av bara fan !!!

Men då blir ngn glad när jag säljer mitt shigeki och tatula !

Kommentera

Ursprungligen postat av Natas Visa inlägg
          Aah det skall bli sjukligt skoj att äntligen få äga en dc ! Sen att metanium i grund och botten är skitsnygg är enbart positivt !

Hört rykten om att i rätt händer så kastar den över 60 meter med 10 gr och 3" jigg ! Stämmer detta så blir det dyrt av bara fan !!!

Men då blir ngn glad när jag säljer mitt shigeki och tatula !
          Allt hänger ju på spöt med, men ser väl ingen direkt anledning till att det inte skulle kunna stämma?
          kommer 40m med runt 9-13gr med min utrustning, och då är den inte direkt avstämd för att kasta långt.

2m spö
          CQ100HG
          0,22mm flät

Kommentera

Ja, helt klart att mkt sitter i spöt ! Absolut !! Det som jag missade var att den som uttalat sig om det fiskade med ett 6.6' spö ! Och fick de längderna.... ( glömde skriva det i föregående inlägg då jag är lite smått exalterad )

jag har haft en cq jdm i 101 tidigare, och den rullen hade ngt överjävla mysigt snurr i spolen !! Men det e klart, går du från 0.22 till låt oss säga 0.14 så kommer kastlängderna öka drastiskt !

Men men innan helgen är slut så skall jag ha kommit iväg med rullen ! Ev kör jag en unboxing med ! På svenska

Kommentera

Men 5500kr?- =) då går jag gärna 20 meter längre fram o kastar 40m

Kommentera

Ursprungligen postat av Natas Visa inlägg
                Ja, helt klart att mkt sitter i spöt ! Absolut !! Det som jag missade var att den som uttalat sig om det fiskade med ett 6.6' spö ! Och fick de längderna.... ( glömde skriva det i föregående inlägg då jag är lite smått exalterad )

jag har haft en cq jdm i 101 tidigare, och den rullen hade ngt överjävla mysigt snurr i spolen !! Men det e klart, går du från 0.22 till låt oss säga 0.14 så kommer kastlängderna öka drastiskt !

Men men innan helgen är slut så skall jag ha kommit iväg med rullen ! Ev kör jag en unboxing med ! På svenska

Ah, ungefär samma förutsättningar som jag har då med ju

Jag har gått ner till 0,20mm nu och kommer eventuellt gå ner till 0,14mm. Det är lite beroende på hur stark den linan är.
                Jag fiskar allt med min CQ100 så den måste klara småmört och likaså gäddor på sina 8kg eller vad det blir.
                Även bottennapp och lite krokrätning ska den klara.

40m räcker för mig ifall det är som så att 0,14mm är för svag för mina krav, ska utvärdera linan på en annan rulle lite först och efter lite bottennapp får jag ta beslutet.

Kommentera

Grattis till en fin rulle.

Har själv vanliga Metanium DC.
                  Rolig rulle att kasta med. Men mina händer kastar inte 60m med 10g jiggar iaf [emoji3]

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                    Men 5500kr?- =) då går jag gärna 20 meter längre fram o kastar 40m
                    Haha ja visst är det sanslöst galet ! Men har man ingen båt och fiskar enbart från land så är de 20 metrarna extra, hemskt värdefulla ! Och den kostnaden extra som det blir mot att ha en "vanlig rulle" och ett par vadare ist är mer eller mindre densamme som att köpa en dc rulle

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 771 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki