Shimano stradic hagane - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano stradic hagane

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano stradic hagane

Tjenare alla här på fiskesnack, jag undrar om nån här har testat nya stradic hagane? Är ute efter en ny haspelrulle i 2500 storleken för abborre och har kollat lite på stradic ci4+ och technium också. Vilken av dom 3 hade ni valt?

Jag har den nya Stradicen i 2500 storlek. Nu har jag bara fiskat ett par gånger med den, men den är sjukt najs. Jag kör den till HÖ då den har lite högre utväxling. Har även en Technium och nu är den några år och lite sliten, men det känns ändå som att Stradicen spelar i en lite högre division.

Kommentera

Jag har en Stradic FK i storlek 4000. Jämn och fin. Jämnare än min Stradic 2500 CI4+ och min Technium 1000FD. Det går i denna ordningen från bättre till sämre: Stradic FK, Stradic CI4+ och sist technium i prestanda. Men sen har dessa olika användningsområden i mitt fiske. Har 4000FK till HÖ kombinerat med tyngre spön för att balansera upp vikten samt gäddfiske dom få gångerna det händer. Har stradic CI4+ kombinerat med lättare spö = utmärkt till abborrfiske där en större spole och mer linintag och utväxling är att föredra. Technium 1000 väger mer än CI4+ men är en slitvarg. Inget "fancy" men den känns gedigen och inte plastig, som CI4+, i jämförelse med technium som känns mer rejäl. Technium använder jag till regnbåge och abborrfiske främst och kombinerar det då med spön i lättare kastvikter.

Summan av kardemumman lyder ändå stradic FK. Jämn och stark broms. Det kallpressade drevet ger en mer mjukare upplevelse än tidigare modeller och i detta inlägget konkurrerande rullar. Det som skiljer stradic FK mot nya twinpower är mjukheten och bromsen. Bromsen är än bättre på TP och mjukheten är kännbart bättre. Annars i stort sätt samma rulle. Stradic FK ger mycket för pengarna.

Ett råd är att inte köpa FK i Sverige utan vänd dig till tyskland. Det halverar kostnaden. Svenska återförsäljares priser på rullen är 2899kr. I tyskland får du den för runt 1500kr exkl. frakt.
      Senast ändrad av jockegbg; 2016-05-20, 20:58.

Kommentera

Det blev en shimano exage 2500 från angeldomäne för runt 600kr, får se om den duger

Kommentera

Herregud

Kommentera

Ursprungligen postat av Addiox Visa inlägg
            Det blev en shimano exage 2500 från angeldomäne för runt 600kr, får se om den duger
            Ojdå. Det är ju inte på samma nivå som någon av rullarna du nämnde men den gör säkert jobbet. Skitfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
            11 svar
            3 805 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg PrN-Sweden  
            Klistrat: Rull-terminologi av Mooki