Jag köpte mig en ny haspel som ett rent spontaninköp. Egentligen var jag nog ute efter en Abu Revo SX, men så tyckte handlaren där jag råkade passera (Norrköping) att Mitchell ProMag gav lika mycket smäll för mindre pengar. Visst, den rullade mjukt och fint och i butiken var väl den enda skillnaden att Revon var något lättare.
Nu har jag börjat använda rullen, men den "gnäller" i bygelns linuppläggare. Jag hade samma problem med en gammal Abu Suverän-rulle, men där fick några droppar olja tyst på den. På denna rulle har jag försökt utifrån att olja upp, men det tycks inte hjälpa. Någon som har någon ide, eller är det bara att plocka isär helt och jobba in mer olja i lagret ?
Nu har jag börjat använda rullen, men den "gnäller" i bygelns linuppläggare. Jag hade samma problem med en gammal Abu Suverän-rulle, men där fick några droppar olja tyst på den. På denna rulle har jag försökt utifrån att olja upp, men det tycks inte hjälpa. Någon som har någon ide, eller är det bara att plocka isär helt och jobba in mer olja i lagret ?
Kommentera