Shimano tranx 300, Revo Toro Beast Eller BFT Instinct x7 [HJÄLP] - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano tranx 300, Revo Toro Beast Eller BFT Instinct x7 [HJÄLP]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Shimano tranx 300, Revo Toro Beast Eller BFT Instinct x7 [HJÄLP]

    Tjena alla gaeddfriiks!

    Vet att samma tråd/trådar existerar redan men slänger upp en liten "uppdatering" nu eftersom jag står inför samma dilemma som många andra innan mig. VAL AV RULLE! Jag vill inte höra vilken som är bäst utan jag vill veta erfarenheter runt dessa rullar av dem som har använt dem. Jag dänger inte 120+ gummibeten eller så, mest tails och mellan gummibeten. Det som får mitt val att bli svårt är trådar innan som spekulerar över vilken rulle som är bäst eller "optimalast". Jag tänker såhär. Jag vill har en stabil, bastant rulle som jag vet kommer hålla i dem tuffaste förhållanden. Nu så fiskar jag inte endast efter issläpp eller i snöoväder i December men vill veta ifall rullen håller efter ett sådant pass. Hata inte på varandra och påpeka inte vilken jag SKA köpa, utan berätta vad ni har gått igenom, +/- med rullen osv.

    Alla är varmt välkomna, sprid löv inte hat!

    Puss o kram / Tord

  • #2
    Kört rätt hårt med mina Tranx rullar
    Haft den sedan den kom ,sitter perfekt i handen , rullen är silkes len , robust , kastar långt & stabilt . stark broms .
    Har provat allt möjligt från skedar upp till 200 gr gummibeten .
    Hade dom i Kanada till Musky fiske , 9 dagar med spinnare & crankbeten , till det körde jag med HG för att kunna trycka hem betena så fort som möjligt , tuffare än så blir det nog inte .

    Kan inte känna av att dom är sämre än när dom var nya , finns nog inget negativt med Tranx .

    Kommentera


    • #3
      För smal spole för mig på Tranx (gjutarhänder)
      Så jag kör Revo Toro Beast 51 och älskar den
      Har den med högre utväxling idag
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • #4
        Alright! Jag känner faktiskt 70/30 till Tranxen men blir lite skeptisk när jag läste att någons hade gått sönder efter ett pass i 2-3 plusgrader. Jag brukar fiska direkt efter issläpp och vill gärna inte att rullen ska behöva åka in på lagning efter första passet. Har du fiskat tidig vår med din något? Antar att det är svårt att säga om rullen kommer hålla eller ej beroende på förhållanden men känner att samma situation kan lika gärna knäcka en Toro också. Vad använder du för dim på lina till din?

        Kommentera


        • #5
          Sålänge man får på 110 FireLine Tracer Braid är jag nöjd

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Holaquatro Visa inlägg
            Alright! Jag känner faktiskt 70/30 till Tranxen men blir lite skeptisk när jag läste att någons hade gått sönder efter ett pass i 2-3 plusgrader. Jag brukar fiska direkt efter issläpp och vill gärna inte att rullen ska behöva åka in på lagning efter första passet. Har du fiskat tidig vår med din något? Antar att det är svårt att säga om rullen kommer hålla eller ej beroende på förhållanden men känner att samma situation kan lika gärna knäcka en Toro också. Vad använder du för dim på lina till din?
            Har fiskat med mina nu på hösten när tempen har varit nere runt nollan utan problem .
            Tror inte jag har läst om någon som har haft otur med sin Tranx , är det någon LP som har bra ryckte för kvalite så är det Shimano Tranx / Curado .
            Har ca 150m Powerpro Maxcuatro 0,36 på mina Tranx 301

            Kommentera


            • #7
              Har du chansen att klämma på rullarna så gör det
              Alla här har olika åsikter om rullar. Jag har själv kört Shimano Curado 201 och 301.
              Men gick över till Ambassadeur på mina multirullar då jag tycker dom är bättre, Obs, jag tycker det
              Haspel kör jag Shimano och Daiwa däremot

              Kör Spiderwire Stealth Smooth 0.35 vit på min Revo Toro Beast
              Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
              Flugfiske är en Livs-stil
              2016 har jag blivit Multifrälst

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
                Har fiskat med mina nu på hösten när tempen har varit nere runt nollan utan problem .
                Tror inte jag har läst om någon som har haft otur med sin Tranx , är det någon LP som har bra ryckte för kvalite så är det Shimano Tranx / Curado .
                Har ca 150m Powerpro Maxcuatro 0,36 på mina Tranx 301
                En fiskekompis till mig har en tranx 301 som har börjat vissla rätt högt vid utkast efter ca: 40 pass, den funkar dock klockrent fortfarande men något lager har nog börjar gå på den... Själv har jag inga problem med min 401 än så länge, har fiskat drygt 20-25 pass varav 6 av dessa i bräckt vatten med beten runt 300 gram som standard och den är som ny fortfarande. Trevlig rulle , faktiskt den bästa lågprofilaren jag testat även om jag önskar att den fanns i lägre utväxling.
                Senast ändrad av henrikj; 2018-02-12, 14:39.

                Kommentera


                • #9
                  Jag har fiskat en säsong med Tranx i storlek 400 och jag är mer än nöjd än så länge. Rullen känns väldigt välbyggd och gedigen.
                  Instagram: mattiasandersson90

                  Bara ett kast till...

                  Kommentera


                  • #10
                    Har haft båda, eller rättare sagt en av dom två är kvar. Det är tranx som jag tycket är en stabil rulle med god prestanda. Jag fiskade långt in i december utan att den gick sönder.
                    Men alla rullar oavsett fabrikat kan gå sönder, såklart.
                    Beast är också bra, men för mig lite onödigt tung och "klumpig" trots att jag har större händer en medel.
                    Jag tycker även att daiwa Lexa och tatula 200 är stabila rullar men inre lila len gång (kanske tatulan då) men nu fråga du inte om dessa.

                    Min röst går till shimano

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    10 svar
                    3 252 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Smolt
                    av Smolt
                     
                    Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                    44 svar
                    10 069 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alman
                    av Alman
                     
                    Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                    279 svar
                    47 189 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Adam Huss  
                    Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                    535 svar
                    88 677 visningar
                    38 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                    108 svar
                    11 262 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Arbetar...
                    X