Bra multirulle till vettigt pris - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra multirulle till vettigt pris

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Aaa hej Visa inlägg
    Tjena, tänkte för första gången införskaffa mig en multirulle (gärna lågprofil), men då jag inte fiskat särskilt mycket med multirulle vill jag helst inte lägga ner för mycket pengar på den, men vill så klart att den fortfarande ska fungera fint. Hade tänkt använda den mestadels till gäddfiske med jearkbeates som buster jeark och liknande vilket betyder att den ändå bör tåla några gram i kastvikt.. Har kollat på lite olika förslag på olika sidor men skulle vara tacksam för tips
    ABU Ambassadeur 5601 TGC (TGC 5001C) är en för högerhänta bra hållbar multirulle för både spinnfiske och jerkbaitfiske. Om du är vänsterhänt liksom jag var namnet på den tidigare modellen av rullen TGC 5000C. ....

Bra multirulle till vettigt pris ...

http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Old Firehand
    (Leif Engström)

Ps. Ingen vet hur gammal en ABU Ambassadeur multirulle kan bli... Ds.
    Senast ändrad av Old Firehand; 2018-02-25, 12:41.

Kommentera

En daiwa tatula HD 200 eller en Shimano curado k 200. Dem jag hade tittat närmare på om du vill ha en lågprofilare!

Kommentera

Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
        En daiwa tatula HD 200 eller en Shimano curado k 200. Dem jag hade tittat närmare på om du vill ha en lågprofilare!
        En Curado 200 till en som framförallt ska fiska jerkbaits? Verkligen?

Kommentera

En rund ambassadeur i 5000 storlek kan väl sällan bli fel,även 4000 o 6000 storlek funkar ju. Beror på hur mycke o hur grov lina du vill ha. Lättservade rullar o sköts dom rätt så håller dom hur länge som helst.
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg
            En Curado 200 till en som framförallt ska fiska jerkbaits? Verkligen?
            Ser inte problemet? Kastat både Buster Jerks och andra med min Citica 200i och min Coastal TWS (samma skit som tatula) och båda håller fortfarande utan problem. Och den nya Curado K som inte ska förväxlas med den gamla Curado I borde även den klara det. Då TS inte nämner vilken storlek denne tänkt köra på sina beten så är det väl inget fel med att nämna fler alternativ än ABU (som 80% i tråden redan gjort)?

Kommentera

Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
              Ser inte problemet? Kastat både Buster Jerks och andra med min Citica 200i och min Coastal TWS (samma skit som tatula) och båda håller fortfarande utan problem. Och den nya Curado K som inte ska förväxlas med den gamla Curado I borde även den klara det. Då TS inte nämner vilken storlek denne tänkt köra på sina beten så är det väl inget fel med att nämna fler alternativ än ABU (som 80% i tråden redan gjort)?
              Då har vi väl lite olika preferenser. Jag ser på min Curado 201K (likväl som min Citica 201) som spinnrullar för ett "lättare" spinnfiske efter gädda. Beten upp till max 60-70 gram. Jerkfiske med tyngre prylar kör jag med Curado 301E...

Kommentera

Ursprungligen postat av EuroPike Visa inlägg
                Den rullen duger till allt gäddfiske Vilken prisklass när det gäller spö?
                1000-1500. Vill du rekommendera något så gärna ett spö som duger både till jerkbait och gummi. Jag kastar inte supertungt, runt 70-90 gram. Jag bör klara allt med en Daiwa Lexa Downseizer 40-80?
                Senast ändrad av Darkduck; 2018-02-25, 15:41.

Kommentera

I den prisklassen tycker jag att Westin Dynamic Powercast 8'6" 40-130g. Prisvärt och trevligt spö. Går kanske hitta på någon rea för det priset Funkar till vanligt spinnfiske och även att vevjerka med.
                  Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Tack för tipset. Jag tror att jag skaffar 2 spön ändå. En Shimano beastmaster XH 50-100 gr för att kasta gummi och wobblers och en Svartzonker Jerk för Jerkbaits.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 796 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki