Daiwa Ninja - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Ninja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Daiwa Ninja

    Själv har jag fiskat med massa fina Shimanohaspelrullar men har en liten son som självklart ska ha Daiwa. Varför... jo förmodligen en del av frigörelseprocessen och inneboende behovet av att forma sin egen identitet. Efter att ha läst endel på nätet och funderat landade valet på en Ninja 2000A till hans 7' abborrhaspelspö. När det nu i veckan gick att klicka hem en sådan för typ 440sek slog jag till (erbjudande på profish). Efter att ha provvevat lite verkar det vara en väldigt fin liten rulle och det visade sig t.o.m. följa med en extraspole. Rullen är inte viktlös men det gör inget när den inte ska sitta på ett fjäderlätt spö. Kommer absolut lägga lina på båda spolarna. Perfekt att snabbt kunna byta om det blir trassel precis när abborrarna har en jaktperiod. Det ska bli spännande att testa rullen när isen försvinner. Hur stor skillnad är det egentligen jämfört med rullarna som kostar 4ggr mer.

    Någon som redan testat Ninjan?

  • #2
    Hej.
    Jag fiskade nästan hela förra säsongen med ninja i 4000 storlek när jag inte orkade släpa med flera spön. Fiskade mest efter mindre gädda och abborre och jag tycker rullen står sig väl. Känns nästan ny fortfarande trots att den inte än underhållen alls. Var ju lite knepigt med utväxlingen då jag hade missat att den var lägre än mina andra rullar men det gick att lära sig. Grattis till riktigt bra budgetrulle

    Kommentera


    • #3
      Många engelsmän som kör den till LRF (lättare kustfiske) och är väldigt nöjda med den.

      Kommentera


      • #4
        Bästa budget rullen alla kategorier! Vi har knappt en enda reklamation på dem trots att vi sålt en H-V massa.

        Kommentera


        • #5
          Det låter som om det finns goda förutsättningar för att sonen ska bli nöjd.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          10 svar
          3 286 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Smolt
          av Smolt
           
          Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
          44 svar
          10 133 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Alman
          av Alman
           
          Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
          279 svar
          47 276 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Adam Huss  
          Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
          535 svar
          89 005 visningar
          38 gillar
          Senaste inlägg Xerup
          av Xerup
           
          Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
          108 svar
          11 359 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Arbetar...
          X