Revo Beast 40/41 - 2019 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo Beast 40/41 - 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Beställde en idag samtidigt som jag beställde en Daiwa Coastal
    Daiwa Coastal är sjukt fin. Älskar den rullen

    Kommentera


    • #22
      Är det samma storlek på rullhuset på den nya beasten om man jämför med revo inshore?

      Kommentera


      • #23
        Nu har jag lagt på 0.35 tracer braid på min Beast. Drygt 1 varv med tejp i botten, då fick hela rullen plats 110m fräsch lina
        ​​​​​​
        Sen såg jag en mycket Vacker sak
        Jag tog fram mitt lilla SZ black series när jag skulle köra på linan. Å jävlar va snygg kombo det var, samma matt svarta på spö och rulle
        Så nu får jag köpa mig ett gäddspö från SZ black series
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • #24
          Nu har jag testat min Beast 2 pass. Grymt skön rulle, Men... Jag kommer ta av 0.35 linan och lägga på en 0.30.
          Jag har bara snart 3 års erfarenhet av Multirullar men jag tyckte rullen kändes ansträngd med så tjock lina. Kommer slänga på 0.30 Spiderwire Stealth Smooth istället vilket jag tror är ett mycket bättre val för denna rulle

          Men även om den kändes ansträngd (för tjock lina tror jag) så kändes den mycket gedigen och låg bra i man hand.
          När linan är bytt tror jag detta är en ny favorit för mig
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

          Kommentera


          • #25
            Revo Beast 40 är ett halvnummer större än gen 4 av tex Revo Inshore. Den förra Beast var identisk i storlek med sina syskon. Den nya är alltså ett mellanting mellan Tororullarna och tex Revo Inshore.
            "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

            Kommentera


            • #26
              Hej! Nu har den gått några pass till, ca fem. Kan varmt rekommendera denna!

              Skitfiske!
              Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

              Kommentera


              • #27
                Jag väntar nog ett år innan jag överväger köp då har dom eventuella barnsjukdomarna förhoppningsvis blivit kända och åtgärdade.

                Kommentera


                • #28
                  Rullen är hårdtestad av bland annat Tobbe Fränstam under ca 1 och ett halvt år så barnsjukdomarna kan va borta redan
                  Men en sak hajjar jag inte med Alla rulltillverkare. Gjorde en test nu på min nya beast. Den skall enligt kartongen sluka 190m 0.35. Mono line och 215m 0.36 Braid line.
                  Där kliar jag mig i huvet ... .. .

                  Jag fick på exakt en rulle med 0.35 Tracer braid 110m med lite drygt 1 varv tejp i botten ?? !!

                  Nu köpte jag ny Spiderwire Stealth Smooth 0.30 150m och tänkte dra nylon först några varv. Ähhhhh, nej....

                  Jag har inte ens tömt min rulle med nya 0.30 linan så är rullen full ?? !! Så kanske 130m utan tejp på rullen?

                  Är det någon som vet HUR dom gör sina mätningar för jag förstår inget?? Hahaha

                  ​​​​​​Detta har jag funderat över på Alla rullar, hade bara denna som test
                  Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                  Flugfiske är en Livs-stil
                  2016 har jag blivit Multifrälst

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
                    Rullen är hårdtestad av bland annat Tobbe Fränstam under ca 1 och ett halvt år så barnsjukdomarna kan va borta redan
                    Men en sak hajjar jag inte med Alla rulltillverkare. Gjorde en test nu på min nya beast. Den skall enligt kartongen sluka 190m 0.35. Mono line och 215m 0.36 Braid line.
                    Där kliar jag mig i huvet ... .. .

                    Jag fick på exakt en rulle med 0.35 Tracer braid 110m med lite drygt 1 varv tejp i botten ?? !!

                    Nu köpte jag ny Spiderwire Stealth Smooth 0.30 150m och tänkte dra nylon först några varv. Ähhhhh, nej....

                    Jag har inte ens tömt min rulle med nya 0.30 linan så är rullen full ?? !! Så kanske 130m utan tejp på rullen?

                    Är det någon som vet HUR dom gör sina mätningar för jag förstår inget?? Hahaha

                    ​​​​​​Detta har jag funderat över på Alla rullar, hade bara denna som test
                    De faktiska dimensionerna brukar ju inte stämma på linor, så på rullen en uträknad teoretisk kapacitet med en viss dimension.
                    Medans linorna i praktiken kanske är både tjockare och inte läggs på så effektivt man kan göra i teorin.
                    Kanske så?
                    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                    &

                    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                    -Okänd

                    Kommentera


                    • #30
                      Väcker liv i den här tråden.
                      Var tvungen att prova beast 41 nu när den har funnits ett tag och jag har inte hört något negativt om den.
                      Bytte till mig en HS i somras som var rätt sliten med drev som var slitna.
                      Men nu är den som ny igen, var inte riktigt nöjd med utväxling som är för hög men efter att jag såg Fränstams video om Beast X som har något lägre utväxlingen och det är samma rulle i grunden chansa jag och beställde dreven till X istället.
                      Nu har den 6.3 i utväxling.
                      Har även bytt ut veven mot en något större vev.
                      Provade keramiska lager, men det gav ingen märkbar förbättring, låter bara mer.

                      Måste säga att ABU har lyckats och det är en jäkligt trevlig och bra gäddrulle.
                      Mina Tranx rullar hade 4 förut och 2 av dom är utbytta mot beast.
                      Tranxen kommer jag fortsätta ha till muskie

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 286 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 137 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 277 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      89 113 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 363 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X