Ambassadeur 4501 cs pro rocket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 4501 cs pro rocket

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

    Jo, men då får man inte ut-spole, lättad linförare och kullagrad evighetsskruv och det kanske är där nästan halva priset ligger... varför göra nånting halvdant tänker jag
    Haha
    UT spole har du rätt i. Men vad tror du de tar lättad linförare och lagrad evighetsskruv ifrån. Det är ju inte så att de själva knåpar ihop det.
    Så typ allt utan den väldigt överskattat UT spolen kan du köpa till mycket bättre pris.

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

      Haha
      UT spole har du rätt i. Men vad tror du de tar lättad linförare och lagrad evighetsskruv ifrån. Det är ju inte så att de själva knåpar ihop det.
      Så typ allt utan den väldigt överskattat UT spolen kan du köpa till mycket bättre pris.
      Ingen aning men du vet säkert och kan nog upplysa oss alla innan jag hinner fråga Micke =)

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

        Ingen aning men du vet säkert och kan nog upplysa oss alla innan jag hinner fråga Micke =)
        Ring Abu och fråga om dom har lättad linspridare och lagrad evighetsskruv

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg

          Ring Abu och fråga om dom har lättad linspridare och lagrad evighetsskruv
          Ja, man verkar inte kunna få svaret här så det är väl den vägen man får gå... =)

          Kommentera


          • #35
            OK kollade igen och på min sprängskiss har den 20936. Kanske beror på vilken generation skissen hör till. Det är ju som sagt olika nummer på den lilla kupade brickan på rocketskissen och på C4-skissen också... Men vi menar nog samma klump... Kan förstå jänkarnas namn.
            Skit fiske!
            Gösta

            Kommentera


            • #36
              [QUOTE=Xerup;n2524609]

              Ja, man verkar inte kunna få svaret här så det är väl den vägen man får gå... =)[/QUOTE

              Lagrad spridare finns hos Abu, det har dom använt till bland annat 4601 C4 när dom tillverkades och lättad linspridare finns på många av dagens Amb: så inga problem att få tag i den heller...
              Senast ändrad av jorgen.mansson; 2019-10-21, 21:21.

              Kommentera


              • #37
                [QUOTE=jorgen.mansson;n2524614]
                Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

                Ja, man verkar inte kunna få svaret här så det är väl den vägen man får gå... =)[/QUOTE

                UT har inte tillverkat några prylar själv så allt han satte sitt namn på borde gå att få tag i på annat håll.

                Abu har lagrad evighetsskruv och lättad spridare så inget problem att få tag i det, enligt mina erfarenheter är det lättad linspridare som gör störst nytta av spridare,evighetsskruv och spole.

                Spolarna är UT’s egna.
                Designade av honom och tillverkade i Sverige vad jag har hört iaf?!

                Kommentera


                • #38
                  [QUOTE=Kimmen;n2524617]
                  Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg


                  Spolarna är UT’s egna.
                  Designade av honom och tillverkade i Sverige vad jag har hört iaf?!
                  Jag läste någon stans att det hade blivit så små serier för honom att det inte skulle va lönt att tillverka själv därför fick han det gjort någon annan stans. Hade han inte något samarbete med Rocket reel Company för många år sedan, kanske den kontakten som fixade spolarna åt honom jag vet inte..

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

                    Ja, man verkar inte kunna få svaret här så det är väl den vägen man får gå... =)
                    Vilket svar kan du inte få? Lagrad evighetsskruv sitter ju i flera rullar. C4, c5 och c6 har väl det också.
                    både senaste generation av c3 och c4 har både lättare spole och lättare linspridare och de finns ju på sportfiskebodens hemsida. Och hos Abu service. Står väl till och med som Abu reservdel hos sportfiskeboden .
                    Beträffande UT spolen så har jag fått för mig att den är tillverkad någonstans i sydost Asien. Kan ha fel där. Har dock aldrig hört att den skulle vara tillverkad i Sverige.
                    känns det tryggare köp direkt av Micke. Själv har jag dock alltid köpt direkt från service och det har aldrig krånglat.

                    Kommentera


                    • #40
                      Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

                      Vilket svar kan du inte få? Lagrad evighetsskruv sitter ju i flera rullar. C4, c5 och c6 har väl det också.
                      både senaste generation av c3 och c4 har både lättare spole och lättare linspridare och de finns ju på sportfiskebodens hemsida. Och hos Abu service. Står väl till och med som Abu reservdel hos sportfiskeboden .
                      Beträffande UT spolen så har jag fått för mig att den är tillverkad någonstans i sydost Asien. Kan ha fel där. Har dock aldrig hört att den skulle vara tillverkad i Sverige.
                      känns det tryggare köp direkt av Micke. Själv har jag dock alltid köpt direkt från service och det har aldrig krånglat.
                      C4 har bara lager i ena änden av skruven, Vilka C5 finns i 4x01 utförande?
                      C5 Mag och Mag-X har ju dubbellagrad skruv men har aldrig sett den 4 storlek.
                      Å andra sidan är det ju inte raketforskning.... *fniss* ....att byta ut plastbussningarna mot lager i en standard skruv heller.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 277 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 118 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 271 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 950 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 349 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X