Tjena!
Jag tänkte köra en serie under våren/sommaren där jag ska fiska med så billiga saker som möjligt som ändå håller en relativt hög klass.
Spö har jag fixat, ett 40-120gr DAM Yagi för 350kr inkl frakt.
Men nu tänkte jag köpa mig en rulle som passar för att köra halvtungt gäddfiske.
Jag tänker mig en rulle i stl 100 ungefär, dels för att visa att det går bra att fiska med den storleken för gädda med(Som Mankan G ) och för att visa att man inte behöver saker för flera tusen för att det ska vara bra.
Vill hålla mig för under 1000kr inkl lina. Linan i sin tur kostar 150kr. Så jag har alltså 500kr kvar för en rulle.
Kan ju sträcka lite på det lite men vill helst undvika det.
Daiwa Laguna?
https://www.happyangler.se/sv/fisker...lle/p/1523979/
Högervevad är ett krav om jag ska orka fiska med den.
Har ni några förslag? Eller om någon har en liten billig rulle jag kan köpa beg för detta ändamål?
Vill ha ett av dom större märkena, en Black Max skulle fungera med tex.
Video nr 1:
Video nr 2:
Video nr 3:
Video nr 4:
Video nr 5:
Jag tänkte köra en serie under våren/sommaren där jag ska fiska med så billiga saker som möjligt som ändå håller en relativt hög klass.
Spö har jag fixat, ett 40-120gr DAM Yagi för 350kr inkl frakt.
Men nu tänkte jag köpa mig en rulle som passar för att köra halvtungt gäddfiske.
Jag tänker mig en rulle i stl 100 ungefär, dels för att visa att det går bra att fiska med den storleken för gädda med(Som Mankan G ) och för att visa att man inte behöver saker för flera tusen för att det ska vara bra.
Vill hålla mig för under 1000kr inkl lina. Linan i sin tur kostar 150kr. Så jag har alltså 500kr kvar för en rulle.
Kan ju sträcka lite på det lite men vill helst undvika det.
Daiwa Laguna?
https://www.happyangler.se/sv/fisker...lle/p/1523979/
Högervevad är ett krav om jag ska orka fiska med den.
Har ni några förslag? Eller om någon har en liten billig rulle jag kan köpa beg för detta ändamål?
Vill ha ett av dom större märkena, en Black Max skulle fungera med tex.
Video nr 1:
Video nr 2:
Video nr 3:
Video nr 4:
Video nr 5:
Kommentera