Daiwa Millionaire CT & Daiwa Alphas CT! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Millionaire CT & Daiwa Alphas CT!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Det man kan säga om millionair CT är att den är nästan löjligt stabil. Det är väl SV spolen stora fördel. Dock så tycker jag att det hämmar rullen lite.
    Angående millionair CT är att den är som alla nya daiwa rullar, kvalitets kontrollen är inte var den var under deras guldålder. Kan vara små missar i ytbehandling bla. De flesta kommer dock inte märka något men för tjuriga gubbar som vet hur noggranna de var förr grymtar lite. Mekanisk är den dock bra. Hade dock önskat en lite "vildare" spole som visserligen kräver mer av kastaren men samtidigt belönar dig när du blir duktig. SV konceptet blir lite för mycket nybörjare över det.
    Men nu är jag på lite löjlig nivå. En otroligt bra och välbyggd rulle är det. Min har nu gått ett gäng pass och dum är den verkligen inte.

    Kommentera


    • Laboreras det inte en del med lite hårdare fjädrar i rotorn "over there" för att göra dem lite mer vilda? Joens här på FS körde väl 2017 ett par lite vildare Kinaspolar på sin Tatula SV om jag minns rätt.

      Borde väl finns några motsvarande till Millionaire CT?

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
        Det man kan säga om millionair CT är att den är nästan löjligt stabil. Det är väl SV spolen stora fördel. Dock så tycker jag att det hämmar rullen lite.
        Angående millionair CT är att den är som alla nya daiwa rullar, kvalitets kontrollen är inte var den var under deras guldålder. Kan vara små missar i ytbehandling bla. De flesta kommer dock inte märka något men för tjuriga gubbar som vet hur noggranna de var förr grymtar lite. Mekanisk är den dock bra. Hade dock önskat en lite "vildare" spole som visserligen kräver mer av kastaren men samtidigt belönar dig när du blir duktig. SV konceptet blir lite för mycket nybörjare över det.
        Men nu är jag på lite löjlig nivå. En otroligt bra och välbyggd rulle är det. Min har nu gått ett gäng pass och dum är den verkligen inte.
        Jag gillar ju snabba och vilda spolar. Ställer du in Millionaire CT SV på inställning 2 ska den bli vildare. Det är det jag hört. Nya Alphas SV TW kan jag ju kasta med på inställning 0, vilket för mig blir lite begränsande. Sedan kör jag alltid lite glapp i spolen sida till sida hos den mekaniska bromsen. Alphas CT SV tycker jag är trevligast på inställning 5.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

          Jag gillar ju snabba och vilda spolar. Ställer du in Millionaire CT SV på inställning 2 ska den bli vildare. Det är det jag hört. Nya Alphas SV TW kan jag ju kasta med på inställning 0, vilket för mig blir lite begränsande. Sedan kör jag alltid lite glapp i spolen sida till sida hos den mekaniska bromsen. Alphas CT SV tycker jag är trevligast på inställning 5.
          Testat den på alla möjliga inställningar. Men spolen har begränsningar. En BC med gigas spole som sitter orginal i är riktigt kalas. Samtliga av daiwas lite äldre rullar hade bättre spolar enligt mig. Ex alphas f vs alphas sv. Äkta orginal zillion vs sv103
          Men daiwa satsar väl på att få in nya målgrupper på multi kanske.
          Sen måste jag ändå säga. Jag gillar ju mina sv rullar också. Går ju inte att göra fel på dem.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          10 svar
          3 277 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Smolt
          av Smolt
           
          Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
          44 svar
          10 118 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Alman
          av Alman
           
          Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
          279 svar
          47 271 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Adam Huss  
          Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
          535 svar
          88 951 visningar
          38 gillar
          Senaste inlägg Xerup
          av Xerup
           
          Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
          108 svar
          11 349 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Arbetar...
          X