Problem(oljud) - Daiwa Prorex TW 100SV-L - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem(oljud) - Daiwa Prorex TW 100SV-L

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Buster är bra att ha o göra med i alla fall. Han svara nog här eller dig i ett pm snart

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

      Det där att Dogger hänvisar till Buster/Daiwa ställer jag mig riktigt tveksam till givet lagstiftning. Din relation är med Dogger och de har att lösa en ev reklamation enligt konsumentköplagen, ring gärna konsumentvägledningen eller vad det heter i din kommun.

      Man baxnar - tänk att du har ett generalfel på din nya BMW och din handlare Förenade Bil säger till dig som står vid kundservicedisken "Ring BMW Sverige- hej då!" Eller "Hej Elgiganten, min nya frys funkar inte bra". Elgiganten: "Ring Eletrolux - nästa!" Vilket jäkla sätt!

      Är det nån som ska ringa Buster så är det Dogger och de ska begära att saken fixas snarast, kunden ska hållas skadeslös så långt möjligt.

      Du måste reklamera inom rimlig tid https://www.hallakonsument.se/klaga-...umentkoplagen/
      Nu är ju Buster helt galet bra att ha att göra med så det är ju inte fel bara att ha en ursäkt för att prata lite med honom

      Det roliga är ju ditt exempel med då det är så det fungerar till stor del. Fler och fler som säljer saker tar inte hand om reklamationer och support utan hänvisar till tillverkaren.
      Detta i sin tur är ju lite shady, men det har hänt mig några gånger och det har alltid fungerat bra.

      Jag har själv jobbat med reklamationer åt en stor tillverkare av värmepumpar och hanterat reklamationer mot bland annat privatpersoner där installatören vägrat göra något utan hänvisat till tillverkaren.
      Det är ju inte rätt sätt att hantera det men ibland är det vad som krävs för att få ordning på sakerna.

      Det kan helt enkelt vara den överenskommelsen dom har, även om den är lite skum. Att säljaren hänvisar alla frågor till grossisten.

      Men ska man driva en reklamation så ska den drivas mot Dogger. Du har inte gjort någon affär med Daiwa. Men man kan ringa dom för att prata och komma överens om att den ska bytas ut. Och sen sköter Daiwa och Dogger resten. Så har jag gjort vid flertalet tillfällen.

      Var överens med Sony om att en telefon jag hade var felaktig och att återköp borde ske.
      Tele2 vägrade och menade att den var enligt tillverkarens anvisningar.... men tillverkaren sa inte samma sak.... Slutade med ARN. 3 dagar efter anmälan kommit in så ringde Tele2 och gick med på allt.
      Men att man ska behöva dra det så långt för att få rätt gör mig förbannad. Nu gjorde jag allt det av princip då Tele2 var så dryga i telefon när jag förklarade mitt problem.
      Ingen fisk är chans för fisk.
      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

      Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Erikj Visa inlägg
        Det står i och för sig "service och tekniska frågor" inte reklamationer ser jag nu. Jag tänker mig att det inte skadar att ha kontakt med Buster också, då kanske jag får lättare att fatta ett beslut.

        Det är ju så att jag köpt i Sverige av trygghetsskäl men när man läser lite här på forumet börjar man undra om det inte är värt att importera och bekosta eventuella problem själv.
        Jag personligen skulle föredra att Daiwa har någon serviceverkstad här i Sverige som hanterar service/repearationer och på så vis får ner tiden.
        Jag kan tom sträcka mig så långt så att jag kan göra det
        Ingen fisk är chans för fisk.
        https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

        Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
        https://www.youtube.com/user/jurgenjons

        Kommentera


        • #14
          Buster svarade igår 22:33, 4 minuter efter att jag skickade mailet att han vidarebefordrar det till deras serviceavdelning. 07:38 idag fick jag svar att de måste titta på rullen innan de kan byta ut den och att han lovar att den ska prioriteras, de står för frakten med UPS och det förväntas ta en vecka.

          Hittills känns det bra.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Erikj Visa inlägg
            Buster svarade igår 22:33, 4 minuter efter att jag skickade mailet att han vidarebefordrar det till deras serviceavdelning. 07:38 idag fick jag svar att de måste titta på rullen innan de kan byta ut den och att han lovar att den ska prioriteras, de står för frakten med UPS och det förväntas ta en vecka.

            Hittills känns det bra.
            Grymt.
            Det är lite annat det stahre87
            Ingen fisk är chans för fisk.
            https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

            Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
            https://www.youtube.com/user/jurgenjons

            Kommentera


            • #16
              Vilken klockren lösning, snyggt jobbat Buster

              Kul tråd med allt i från krav på skadestånd & kontakta konsumentverket innan man ens har kontaktat tillverkaren, här blev det en hönsgård av en fjäder .

              Kommentera


              • #17
                Japp, det var ju efter jag kontaktat buster det blev lite fart på min rulle... Och samtidigt kontinuerlig kontakt med Torbjörn som gav mig konkreta svar.

                Tycker tyvärr att det inte är upp till mig eller dig som konsument att sköta denna kontakt direkt mot daiwa.

                Men det är uppenbart den bästa lösningen.

                Jag undrar om inte daiwa med den mängden rullar som säljs skulle behöva en serviceavdelning i sverige

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av joens Visa inlägg

                  Jag personligen skulle föredra att Daiwa har någon serviceverkstad här i Sverige som hanterar service/repearationer och på så vis får ner tiden.
                  Jag kan tom sträcka mig så långt så att jag kan göra det
                  Det är lite konstigt att de har valt att ha verkstad i Finland då vi borde vara en större marknad, men vad vet jag Finnarna kanske är galna i Daiwa?

                  Anmäl dig frivillig!

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
                    Vilken klockren lösning, snyggt jobbat Buster

                    Kul tråd med allt i från krav på skadestånd & kontakta konsumentverket innan man ens har kontaktat tillverkaren, här blev det en hönsgård av en fjäder .
                    Det kanske blev lite väl höga växlar, men jag håller med Stahre och Anteman att vi som konsumenter inte ska behöva kontakta leverantörer för att få rimlig service.

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
                      Vilken klockren lösning, snyggt jobbat Buster

                      Kul tråd med allt i från krav på skadestånd & kontakta konsumentverket innan man ens har kontaktat tillverkaren, här blev det en hönsgård av en fjäder .
                      Jag ler lite nu... Som om allt kom av sig själv... Håller inte med dig om hönsgård... jo att man ska behöva ringa generalagenten är nog det trots allt... Mitt inlägg var principiellt och viktigt avsett hur det nu i slutändan går i detta ärende... Alltför många på FS har fått vänta orimligt länge vid reklamationshantering, Nu togs det upp på FS och det blev fart, mycket bra men är den farten generell? Stahre? Annan?

                      Det vore närmast komiskt om vi privatkunder började lägga upp trådar på lyckade produktköp eller reklamationer, som om det skulle vara ett onormalt tillstånd... Jo jag vet att det finns en liknande tråd, men ni fattar... Om saker man köpt funkar brukar man sällan skriva om det utan anledning. Om det riskerar skita sig och hanteringen är.... så finns det däremot anledning att göra det...

                      Inte heller min text är riktad åt något speciellt håll, utan mot företeelsen som sådan där vi kunder förväntas göra butikens jobb... enligt konsumentlöplagen borde vi möjligen kunna få betalt för det... och att hanteringstider blir oacceptabla för att handlare ska spara pengar genom bulktransporter...

                      Glad för TS skull att det rör på sig, såsom det alltid borde göra, även utan FS och i det här fallet borde det skett genom Dogger...

                      Vi får se men "Wow en lyckad och relativt smidig reklamationshantering!" är väl ingen imponerande rubrik att skriva?
                      Senast ändrad av anteman; 2019-05-24, 10:33.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 277 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 118 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 271 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 951 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 349 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X