Prisvärd UL haspelrulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prisvärd UL haspelrulle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av Zeppohoj Visa inlägg
    Folk säger att Penns haspelrullar pajar lätt. Kommer inte ihåg vad som skrevs. Finns här på FS nånstans. Eller om det var på Youtube kanske..
    OK. Inte hört eller läst något själv, och gjorde en ganska noggrann webbspaning innan köpet.

    / P.

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av Zeppohoj Visa inlägg
      mrheyjoe: För o nackdelar med Nascin.
      Hur var den att fiska med?
      Ja va fan ska jag säga Det är ju en helt ok rulle och jag har varit rätt vild med den när jag tänker efter. Den har fått sig ett par törnar , fiskat med den i bräckt vatten åtskilliga timmar , fått utstå sand och en del vurpor ute på kusten och stått ute i dagg någon natt men flickvännen fiskar med den nu. Den funkar men känns trött samtidigt så köpte jag en lyxigare rulle så jag har tappat referensramen lite tror jag. Har du testat den i butik? Har du fått hålla i den?

      Hade jag haft en tusing nu och backat bandet så tror jag faktiskt att jag hade köpt Okuma Inspira för samma peng. Känns som jag inte svarat på frågan riktigt. Läropengar får man räkna med. Nu har jag inte fiskat med Inspira SX rullen en hel säsong som med nascin men den kändes tätare och framför allt mycket mer ergonomisk i veven , skön knob. Nascins vevaxel har börjat glappa ordentligt. Den behöver genomgå en grundlig service och det har jag kanske mycket mig själv att skylla.



      Kommentera


      • #33
        Nej jag har inte testat den i butik. Finns tyvärr inte nå vidare utbud där jag bor eller däromkring.
        Jag kollade lite på Inspiran o vad dom skriver på nätshoparna så verkar den ha lite skrallt linintag.
        Jag fiskar också i bräckt vatten bland hala stenar så känner igen mig. Men har klarat mig hyffsat i år. en praktvurpa men utan spöt i handen som tur var. Men tror ändå på Nascin. Har fått bra recensioner utomlands där det är riktigt saltvatten. Men visst då sköter dom rullen, torkar av o fettar osv. O ramlar inte runt bland hala stenar

        Kommentera


        • #34
          Ska göra en beställning nu i veckan. Man hinner kanske ändra sig fram tills dess.

          Kommentera


          • #35
            Daiwa ninja verkar ju vara en populär rulle för lättare fiske. I England verkar den användas mycke till LRF fiske. Själv beställt en som jag väntar på.
            Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

            Kommentera


            • #36
              Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
              Daiwa ninja verkar ju vara en populär rulle för lättare fiske. I England verkar den användas mycke till LRF fiske. Själv beställt en som jag väntar på.
              Ninjan verkar vara väldigt mycket rulle för pengarna. Min son har haft sin ett par år nu. Kostade bara 400-500kr. Stl 2000A.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
              10 svar
              3 275 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Smolt
              av Smolt
               
              Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
              44 svar
              10 118 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Alman
              av Alman
               
              Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
              279 svar
              47 270 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Adam Huss  
              Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
              535 svar
              88 950 visningar
              38 gillar
              Senaste inlägg Xerup
              av Xerup
               
              Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
              108 svar
              11 349 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Arbetar...
              X